Ksungam Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 Har nå begynt å ta sol, og tok det for 2 gang i dag. Tar det ca. en gang hver måned. Så har jeg et par spørmål: 1. Hvor ofte kan jeg ta sol? 2. Er det farlig å ta sol uten "sol briller", selv om du lukker øya? 3. Hvor stor sjangse er det for å få kreft? 4. Får du bedre "effekt" om du ikke dusjer før neste dag? 5. Er det bra for brunfargen å ta på aloe vera eller lignende etterpå? Og burde du ta det på rett etter, eller neste dag? Andre "tips" eller slikt er også veldig velkommende Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 1. Du bør vel ihvertfall ikke ta oftere enn annen hver dag. 2. Ja. 3. Det er det ingen som vet. 4. Skal ikke ha noe å si. 5. Det er bra for huden å ta på aloe vera, men tror det har lite med farven å gjøre. Imidlertid bør du peele deg før du tar sol, slik varer farven lenger ved at den døde huden er skrubbet av. Ellers er selvbruning kanskje sikrere. Og ikke kreftfremkallende. Lenke til kommentar
dimiles Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 1) En gang i måneden har generelt liten effekt. Hver tredje / fjerde dag er fint. Nå er jeg ikke noen ekspert altså, for all del. 2) Ja, jeg ville iallefall ikke gjort det. Små "briller" koster som oftest ikke mer enn 20-30 kroner og anbefales. 3) Så lenge du gjør ting med måte tror jeg ikke det er farlig, men som JoachimR sier er det ingen som vet det. 4&5) Aner ikke. Men på Sunpoint selger de noe aloe vera og no greier, som sikkert er bra. Har aldri kjøpt det jeg, men. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 Hvis du klarer deg med sånne brikker til å legge over øynene får du vel fire for en tier eller noe? Vil du ha med strikk så kommer det kanskje på hele tyve, tredve kroner som Dimiles sier. Lenke til kommentar
Ksungam Skrevet 23. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2006 Jeg har nå tatt 2 ganger på 1 måned, og blitt ganske så brun av det. 2-3 ganger i uken synes jeg hørtes veldig mye ut Men får vel investere i noen sånne briller da Men hva er "peele"? Og selvbruning, er det brunkrem? Isåfall er det nekt! Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 Peeling er en form for skrubbekrem. Dette bør du optimalt sett bruke 2, eventuelt 3 ganger i uken uavhengig av om du tar sol. Hvor lenge har du tatt om gangen da? Selvbruning er brunkrem. Hva er så galt med det? Lenke til kommentar
Ksungam Skrevet 23. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2006 Peeling er en form for skrubbekrem. Dette bør du optimalt sett bruke 2, eventuelt 3 ganger i uken uavhengig av om du tar sol. Hvor lenge har du tatt om gangen da? Selvbruning er brunkrem. Hva er så galt med det? 5653953[/snapback] Har tatt 30 min om ganger begge gangene. Og brunkrem synes jeg ser billig ut på en måte. Dessuten er det for jenter... Lenke til kommentar
krizkriz Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 Da jeg brukte de "solbrillene" som man som oftest får kjøpt på sol-studio, fikk jeg skille rundt øynene etter at jeg var ferdig. Så jeg bruker ikke noenting. Jeg lukker bare øynene. Lenke til kommentar
Ksungam Skrevet 23. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2006 Da jeg brukte de "solbrillene" som man som oftest får kjøpt på sol-studio, fikk jeg skille rundt øynene etter at jeg var ferdig. Så jeg bruker ikke noenting. Jeg lukker bare øynene. 5653970[/snapback] Dette jeg også har tenkt på. Får et sånt skille mellom øynene. Og akkurat her har jeg en fæl blodåre som synes når jeg ikke er brun. Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 http://www.brunogblid.no/ Står en del info her.. Lenke til kommentar
Ksungam Skrevet 23. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2006 http://www.brunogblid.no/ Står en del info her.. 5654009[/snapback] Ahh, nettopp der jeg tar sol og. Koslig Takk for linken Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 Uten beskyttelse vil man jo ødelegge øynene... Jeg tror ikke du ve tat mye av brunfarven rundtomkring er faket med krem. Du vet at noen er dårlige til å legge på, men det betyr ikke at det må se billig ut.. 30 minutter er jo en god stund da. Lenke til kommentar
Sir Winston Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 Da jeg brukte de "solbrillene" som man som oftest får kjøpt på sol-studio, fikk jeg skille rundt øynene etter at jeg var ferdig. Så jeg bruker ikke noenting. Jeg lukker bare øynene. 5653970[/snapback] Ute i solen vil øynene beskytte seg selv, da solen er for skarp til at man kan se rett på den. Er du redd for hvite merker rundt øynene, så ta av brillene f. eks. de siste 5 min. Huden rundt øynene/øyelokket er mer ømfintlig enn huden i resten av ansiktet. Både med hensyn til solbrenthet og aldringsprosess vil det derfor være lurt å dekke området rundt øynene med solbriller. Etter råd fra helserådet anbefaler vi alle å bruke sine egne par med briller p.g.a. smittsome øyesykdommer. Briller kjøpes på automat hos oss. Fra Brun og Blid Lenke til kommentar
Ksungam Skrevet 23. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2006 Ok takk Men dette med dusjing... Kan jeg dusje nå eller ikke? Joakim sa jo det var greit, men er det noen som kan bekrefte det? Og kan jeg ta på litt deilig aloe vera og i såfall? Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 Aloe vera skader jo ihvertfall ikke. Som sagt tviler jeg sterkt på at dusj skal ha så mye å si, annet enn at du kanskje skyller vekk noen døde hudceller. Men fint hvis noen andre vil bekrefte/avkrefte dette. Lenke til kommentar
Sir Winston Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 Ok takk Men dette med dusjing... Kan jeg dusje nå eller ikke? Joakim sa jo det var greit, men er det noen som kan bekrefte det? Og kan jeg ta på litt deilig aloe vera og i såfall? 5654429[/snapback] Det står jo på den siden at dette var bare et "salgs triks" de hadde før siden det ikke var dusjer på solariumet. For at de ikke skulle synes at det var et dårlig tilbud når det ikke var dusjer der konkluderte de med at de ikke var bra for hudfargen å dusje før det hadde gått minst 4 timer. Stod noe om at det var så varmt der før pga dårlig kjøleanlegg, og da ville jo kundene ha syntes det var dårlig det ikke var dusjer der. Så dette er absolutt IKKE sant. Man kan ikke vaske av seg brunfargen. Lenke til kommentar
Ksungam Skrevet 23. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2006 Alright! Da er det dusjen neste Lenke til kommentar
Propaganda Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 Peeling er en form for skrubbekrem. Dette bør du optimalt sett bruke 2, eventuelt 3 ganger i uken uavhengig av om du tar sol. 5653953[/snapback] Hvorfor det? hva er det godt for? Har aldri brukt noe form for kremer eller produkter som skal være bra for huden, og har fortsatt myk fin hud... Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 FOrdi den fjener døde hudceller, og hjelper fornyelsen av huden. Lenke til kommentar
Ksungam Skrevet 23. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2006 Okai Men hva er det mest idelle om jeg skal bli brun? Kremer, hvor ofte, hvor lenge osv? Kjekt å vite Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå