jojo123 Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 Trenger jeg ekstra vifter når jeg skal ha dette kabinettet? jeg skal ikke overklokke og skal bruke pcen mest til gaming... på forhånd takk Lenke til kommentar
Nexctus Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 Det kommer jo ann på hva du skal putte inni kabinettet:) Men normalt trenger du ingen "ekstra" vifter. Trenger imidlertid en PSU. Den har jo som regel to vifter. Så kommer det en vifte på cpu'n og ofte en på hovedkortet samt en på grafikk kortet. Velger du å gå for passiv kjøling på en eller flere av disse (dvs vifteløs) så må du begynne å vurdere om du trenger noen ekstra vifte i kabinettet for å få sirkulert luften. Lenke til kommentar
pizzafordi Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 Trenger jeg ekstra vifter når jeg skal ha dette kabinettet? jeg skal ikke overklokke og skal bruke pcen mest til gaming... Antall installerte vifter 2, og du trenger vifter ja, men ikke i dette tilfelle, rolige vifter for luftstrøm, blir varmt når en spiller, hardisker, ram, cpu, alt jobber. så med dette kabinettet er jo et generelt bra kjølekabinett i seg selv, hvor disse 2x120mm viftene har en luftstrøm som tar vekk all varme, fra harddisk osv ut bak. cpuen uten luftstrøm i kabinettet, under spilling blir nokså varmt. mindre varme skal gi igjen litt bedre eller ikke verre ytelse for å si det sånn. på forhånd takk 5653772[/snapback] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå