Gå til innhold

Normal CPU temperatur?

hovard90

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjøpte en Intel P4 3.0e prescott selv for ca 2 uker siden, har ikke hatt noen problemer frem til idag før pcen plutslig restartet.

Sjekket temp i bios og den ligger på 67-70 grader mens vifta ligger på 2800-3000rpm.

Bruker vifta som fulgte med, cpu'n står på et abit ic7-max3 HK og ellers så sitter eg i en kald kjellerstue. Vet ikke om den har vore faretruende høy heile tiden men har som sagt ikke hatt noen problemer når eg har brukt pcen før idag.

Ka skal/kan eg gjøre?

Endret av HeliX_
Lenke til kommentar
Kjøpte en Intel P4 3.0e prescott selv for ca 2 uker siden, har ikke hatt noen problemer frem til idag før pcen plutslig restartet.

Sjekket temp i bios og den ligger på 67-70 grader mens vifta ligger på 2800-3000rpm.

Bruker vifta som fulgte med, cpu'n står på et abit ic7-max3 HK og ellers så sitter eg i en kald kjellerstue. Vet ikke om den har vore faretruende høy heile tiden men har som sagt ikke hatt noen problemer når eg har brukt pcen før idag.

Ka skal/kan eg gjøre?

5702555[/snapback]

Visst CPU'en ligger på 60 - 70 grader og du bruker standardkjøleren håper jeg du bruker hørselvern. :ermm:

On case - har en 3 GHz Prescott selv, og ble nødt til å kjøpe ny kjøler, på grunn av at den ordinære bråka som ett aggregat. Nå ligger den på 50 C + idle, og maks 60 under arbeid. Har dog dårlig med luftgjennomstrøm i kabinettet.

Lenke til kommentar

Prescotten min likte også å ha det varmt, men så kjøpte jeg ny kjøler som nesten fikk hovedkortet til å knekke, men dempa temperaturen med 20 grader. Så mitt råd er:

- Kjøp ny CPU kjøler, gjerne Zalman eller NorthQ (120 mm)

- Kjølepasta

- Få fjærna den gamle kjølepastaen ordentlig

- Og monter ny kjøler med ny pasta

Her er en liten guide visst du er nybegynner.

Good Luck!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...