hovard90 Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 Hallo! Har en Intel Pent 4 3.0e prescott Noen som har peil på hva som er ''normal'' temperatur på denne? Lenke til kommentar
Pels Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 Hva med å søke på forumet ? Ingenting er normalt, kommer helt an på kjølingen din. Lenke til kommentar
hovard90 Skrevet 23. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2006 Hva med å søke på forumet ?Ingenting er normalt, kommer helt an på kjølingen din. 5653799[/snapback] Ok. takk Lenke til kommentar
Pels Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 Hvis du har luftkjøling burde temperaturen ikke overstige 75*C under load. Fin idle temperatur pleier vanligvis å være på 30-40*C. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 Normal CPU-temp for CPUer som ikke kan kalles kullkraftverk: Load: <50 Idle: 30-35 Lenke til kommentar
morra Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 Så jeg tenker jeg sliter litt med mine 57 grader (ifølge Everest) ved 5-10% load!? Lenke til kommentar
Maievh Skrevet 5. mars 2006 Del Skrevet 5. mars 2006 (endret) Kjøpte en Intel P4 3.0e prescott selv for ca 2 uker siden, har ikke hatt noen problemer frem til idag før pcen plutslig restartet. Sjekket temp i bios og den ligger på 67-70 grader mens vifta ligger på 2800-3000rpm. Bruker vifta som fulgte med, cpu'n står på et abit ic7-max3 HK og ellers så sitter eg i en kald kjellerstue. Vet ikke om den har vore faretruende høy heile tiden men har som sagt ikke hatt noen problemer når eg har brukt pcen før idag. Ka skal/kan eg gjøre? Endret 5. mars 2006 av HeliX_ Lenke til kommentar
Flexo Skrevet 5. mars 2006 Del Skrevet 5. mars 2006 Kjøpte en Intel P4 3.0e prescott selv for ca 2 uker siden, har ikke hatt noen problemer frem til idag før pcen plutslig restartet.Sjekket temp i bios og den ligger på 67-70 grader mens vifta ligger på 2800-3000rpm. Bruker vifta som fulgte med, cpu'n står på et abit ic7-max3 HK og ellers så sitter eg i en kald kjellerstue. Vet ikke om den har vore faretruende høy heile tiden men har som sagt ikke hatt noen problemer når eg har brukt pcen før idag. Ka skal/kan eg gjøre? 5702555[/snapback] Visst CPU'en ligger på 60 - 70 grader og du bruker standardkjøleren håper jeg du bruker hørselvern. On case - har en 3 GHz Prescott selv, og ble nødt til å kjøpe ny kjøler, på grunn av at den ordinære bråka som ett aggregat. Nå ligger den på 50 C + idle, og maks 60 under arbeid. Har dog dårlig med luftgjennomstrøm i kabinettet. Lenke til kommentar
Maievh Skrevet 5. mars 2006 Del Skrevet 5. mars 2006 Ligger på 67C i idle.. og det er når eg kjører World of Warcraft pcen restarter.. den skal gi et varsel når den overstiger 75, og skrus av når den når 80C, så tempraturen har vore rimmelig høy Lenke til kommentar
Flexo Skrevet 5. mars 2006 Del Skrevet 5. mars 2006 Prescotten min likte også å ha det varmt, men så kjøpte jeg ny kjøler som nesten fikk hovedkortet til å knekke, men dempa temperaturen med 20 grader. Så mitt råd er: - Kjøp ny CPU kjøler, gjerne Zalman eller NorthQ (120 mm) - Kjølepasta - Få fjærna den gamle kjølepastaen ordentlig - Og monter ny kjøler med ny pasta Her er en liten guide visst du er nybegynner. Good Luck! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå