haugenes Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 Hei! Jeg har 4 disker som var satt opp i raid 5, alle diskene er hele, men vet ikke hvor de stod. Har noen idet hvilket program jeg skal bruke eller om noen har brukt EasyRecovery? Lenke til kommentar
haugenes Skrevet 24. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2006 Hei! Jeg har 4 disker som var satt opp i raid 5, alle diskene er hele, men vet ikke hvor de stod. Har noen idet hvilket program jeg skal bruke eller om noen har brukt EasyRecovery? 5653698[/snapback] Lenke til kommentar
john.einar Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 Er det et hardware RAID5 eller software RAID5? Om software så støtter både Windows og Linux å finne riktige disker selv. Hver disk har fått et serienummer og maskina bruker dette for å finne diskene, ikke hvilke porter og kontrollere de står på. Ved hardware RAID5 blir det litt anderledes, forskjellig fra kontroller til kontroller. Litt mer info vil kanskje hjelpe... Lenke til kommentar
haugenes Skrevet 24. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2006 Er det et hardware RAID5 eller software RAID5?Om software så støtter både Windows og Linux å finne riktige disker selv. Hver disk har fått et serienummer og maskina bruker dette for å finne diskene, ikke hvilke porter og kontrollere de står på. Ved hardware RAID5 blir det litt anderledes, forskjellig fra kontroller til kontroller. Litt mer info vil kanskje hjelpe... 5657730[/snapback] Det er 4 disker fra WD sata med en 3ware kontroller Lenke til kommentar
john.einar Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 Regner med det er en 3ware 9550 series controller du har, fra manualen dens: When connecting the unit to the new controller, you do not have to physically connect the drives to the same ports to which they were connected on the previous controller. The firmware will still recognize the unit. This feature is referred to as “disk roaming.” Du kan med andre ord bare koble i uten å bry deg om rekkefølgen. Lenke til kommentar
haugenes Skrevet 24. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2006 Regner med det er en 3ware 9550 series controller du har, fra manualen dens: When connecting the unit to the new controller, you do not have to physically connect the drives to the same ports to which they were connected on the previous controller. The firmware will still recognize the unit. This feature is referred to as “disk roaming.” Du kan med andre ord bare koble i uten å bry deg om rekkefølgen. 5657801[/snapback] Jeg har satt opp serveren med 4 nye disker, jeg trodde to av de var ødelagt, men nå har jeg kjørt de med easy recovery og i en ekstern harddisk holder, og jeg finner ingen feil på de. Regner med at strømforsyningen min har hatt problemer med å starte 4 disker i raid samt op disken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå