xanth0s Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 Lurte litt på hvor lang til en telefon kan være inn til reperasjon før jeg kan klage. Leverte min Samsung D600 inn på reperasjon til elkjøp for en 1 månde siden, pga dårlig batteri og at displayet var utrolig uklart. Da jeg var innom føste gang, 14 dager etter at jeg hadde levert den inn, hadde de ikke sett på telefonen en gang. Lenke til kommentar
snubbel Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 Hmmm... såvidt jeg vet, bruker Elkjøp Deltaservice for reparasjon av mobiltelefoner. En D600 med dårlig batteri og feil på skjermen tar normalt ca 2 uker å få reparert hos dem. Jeg ville tatt en tur innom Elkjøp og spurt hva i all verden det er som tar så lang tid! Hvis de f.eks. brukte lang tid på å sende den til verkstedet vil dette selvfølgelig forlenge den totale ventetiden for deg. Selve reparasjonen skal ikke ta så veldig lang tid... -snubbel Lenke til kommentar
xanth0s Skrevet 23. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2006 (endret) De sa de hadde sendt tlf samme dag som jeg hadde levert den. Så da er det vel Deltaservice som er utrolig sein. Skal dra innom i dag etter arbeid. Kan si at jeg til og med ikke fikk noe låne tlf av de, fordi de har ikke noen. Har jeg noen slags rett til å forlange ny tlf for det går for lang tid ? Endret 23. februar 2006 av xanth0s Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 Ja du vil ha rett til ny telefon siden det har tatt en måned. Avhjelp skal skje uten vesentlig ulempe for forbruker. Siden du heller ikke har fått lånetelefon så forsterker dette din rett til å få omlevering. Lenke til kommentar
xanth0s Skrevet 23. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2006 Ja du vil ha rett til ny telefon siden det har tatt en måned. Avhjelp skal skje uten vesentlig ulempe for forbruker. Siden du heller ikke har fått lånetelefon så forsterker dette din rett til å få omlevering. 5654010[/snapback] Så, jeg kan altså dra til elkjøp å forlange en ny telefon. eod! Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 Om den fortsatt ikke er ferdig hos deltaservice eller på vei tilbake til deg, og det ikke er uforutsette hendelser som har gjort at det har tatt så lang tid, så ja, da kan du si at du vil ha omlevering siden avhjelp ikke er foretatt innen rimelig tid. Lenke til kommentar
xanth0s Skrevet 24. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2006 Ok. Dro innom elkjøp etter arbeid i går. Først gikk de over hele butikken å letet etter telefonen. Så sjekket de dataen å fant ut at den lå til deltaservice forsatt, men ingen tegn på at telefoenen er blitt reparet. Eneste de sier hver eneste gang jeg er innom er vi ringer når den kommer. Lenke til kommentar
snubbel Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 Ok. Dro innom elkjøp etter arbeid i går. Først gikk de over hele butikken å letet etter telefonen. Så sjekket de dataen å fant ut at den lå til deltaservice forsatt, men ingen tegn på at telefoenen er blitt reparet.Eneste de sier hver eneste gang jeg er innom er vi ringer når den kommer. 5657167[/snapback] Hvis de ikke har noen bedre forklaring enn at "den ligger hos Deltaservice" og den har vært borte i over en måned, ville jeg ha krevet ny telefon. Jobber selv i mobilbutikk, og har hatt flere D600'er inne hos Deltaservice den siste måneden. De har ikke brukt så lang tid! Dra tilbake og gi dem en skriftlig klage med tidsfrist på et par dager. Be om å få snakke med noen som har myndighet til å ta avgjørelser i slike saker, det har ofte ikke de som står i reklamasjonsdisken på Elkjøp. Lykke til! -snubbel Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 Som snubbe sier så er ikke Deltaservice så trege. Sende inn min nokia til de gjennom Elkjøp og det tok vel en uke og 3 dager inkludert to helger og postgang. Da skal det sies at den måtte inn igjen fordi den ikke tok lading når den kom tilbake. Du får ha lykke til da Lenke til kommentar
xanth0s Skrevet 24. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2006 Ok. Dro innom elkjøp etter arbeid i går. Først gikk de over hele butikken å letet etter telefonen. Så sjekket de dataen å fant ut at den lå til deltaservice forsatt, men ingen tegn på at telefoenen er blitt reparet.Eneste de sier hver eneste gang jeg er innom er vi ringer når den kommer. 5657167[/snapback] Hvis de ikke har noen bedre forklaring enn at "den ligger hos Deltaservice" og den har vært borte i over en måned, ville jeg ha krevet ny telefon. Jobber selv i mobilbutikk, og har hatt flere D600'er inne hos Deltaservice den siste måneden. De har ikke brukt så lang tid! Dra tilbake og gi dem en skriftlig klage med tidsfrist på et par dager. Be om å få snakke med noen som har myndighet til å ta avgjørelser i slike saker, det har ofte ikke de som står i reklamasjonsdisken på Elkjøp. Lykke til! -snubbel 5657184[/snapback] Ok. Skal dra innom eljøp i dag etter arbeid å forlange en ny mobil. Skal si hvordan det går. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 Ok. Dro innom elkjøp etter arbeid i går. Først gikk de over hele butikken å letet etter telefonen. Så sjekket de dataen å fant ut at den lå til deltaservice forsatt, men ingen tegn på at telefoenen er blitt reparet.Eneste de sier hver eneste gang jeg er innom er vi ringer når den kommer. 5657167[/snapback] Vis til forbrukerkjøpslovens bestemmelser om at reparasjon skal skje innen rimelig tid for kunde. Om det har gått mer enn 1 måned og du ikke har hørt noe bør butikken enten gi deg telefon med en gang, hvis ikke hadde jeg krevd å heve avtalen, da butikken har ikke klart å gi deg avhjelp etter forbrukerkjøpslovens bestemmelser - dette gir deg hevingsrett, dvs pengene igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå