Nuffern Skrevet 19. september 2002 Del Skrevet 19. september 2002 Leste en test av ASUS A7V8X på GamePC, og der kunne man lese følgende: "While you won't obtain true Serial ATA/150 speeds with the Promise 376 controller, what this chip does allow you to do is switch between Serial and Parallel ATA at your slightest whim. While you can go ahead and use the two Serial ATA ports on the motherboard (one disk per channel, two disks total), you can also not use these ports, and instead use the 40-pin Parallel ATA connector on the side of the motherboard. Both this connector and the Serial ATA ports connect to the same controller, so you can use one or the other, but not both. For those wondering, the motherboard does indeed come with two Serial ATA cables, but does not include any Parallel to Serial ATA disk converters, which are seen on other standalone PCI Serial ATA controllers." Slik jeg forstår dette kan man ikke bruke en S-ATA og vanlig ATA disk samtidig. Enten eller. Nå skal dette kortet ha raid, og betyr det da at kun kan kjøre to S-ATA-disker i raid (har bare to utganger til S-ATA)? Hvordan blir det med raid på vanlig ATA? Håper dere skjønner hva jeg vil frem til, og det er mulig at jeg har feiltolket dette skikkelig.. Takker på forhånd for all hjelp :smile: -Nuffern _________________ <font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Nuffern på 2002-09-19 19:32 ]</font> [ Denne Melding var redigert av: Nuffern på 2002-09-19 21:57 ] Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 19. september 2002 Forfatter Del Skrevet 19. september 2002 Er det virkelig ingen som kan svare meg på dette? Den som kan det setter seg ihvertfall i respekt her i gården! :smile: Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 19. september 2002 Forfatter Del Skrevet 19. september 2002 Prøver én *siste* gang (vil ikke spamme).. noen som har litt mer iq enn meg og kan forklare meg overstående innlegg? Lenke til kommentar
MrMKE Skrevet 20. september 2002 Del Skrevet 20. september 2002 raidkontrolleren er egen kontroller så man kan kjøre sata dusjer + ata disker i raiden men... hvor er sata disker da ? :=) liten vits med sata når det ikke fins disker Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 20. september 2002 Forfatter Del Skrevet 20. september 2002 Så man kan altså kjøre sata og ata disker i raid samtidig! Men man kan ikke kjøre sata og ata i "ikke-raid"? Ikke at det er noe poeng å gjøre det når man har muligheten for raid. S-ATA-diskene kommer vel etterhvert. Skal bli fint å slippe alt ledningsrotet. Prisene på diskene vil nok også jevne seg ut etter hvert. Produsentene må det ettersom de vil at S-ATA skal etablere seg så fort som mulig i markedet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå