Dinsdale Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 (endret) Ok, har aldri spilt dette før, men lurer litt på om jeg skal teste. Har GW fra før, men kom ikke helt inn i det. Begynte bra.....men falt liksom av... Men til saken. Finnes det en måte å teste dette spillet på uten å kjøpe det? Hvor mye koster det å spill? Er det (for) mye å holde styr på (skills, powers guilds osv)? Er man stort sett alene, eller er det et mål å joine andre, og er det lett? Hvordan slåss man? Er det realtime (Gothic, GW) eller turbasert? Må man bruke sinnsykt med tid på det? Er det noe annet jeg bør vite? Har inntrykk av dette spillet "tar over" livet til mange som spiller, og jeg vil derfor sjekke litt saker og ting før jeg event. handler. Takk Endret 23. februar 2006 av Dinsdale Lenke til kommentar
henrik_s Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 Finnes det en måte å teste dette spillet på uten å kjøpe det? Ja, du med et Guest Pass som følger med spillet. Hvor mye koster det å spill? 12.99 Euro/mnd Er det (for) mye å holde styr på (skills, powers guilds osv)? Kort svar, Nei. Veldig lett å lære alt. I forhold til GW har en "class" her faste skills. Er man stort sett alene, eller er det et mål å joine andre, og er det lett? Vel. Solospill kan være gøy det. Men med noen andre er det mye kjekkere. Instancer er jo en selvfølge at gjøres med andre. I end-game vil du gjerne joine et bra guild, slik at du kan gjøre 40-manns instancer. Hvordan slåss man? Er det realtime (Gothic, GW) eller turbasert? Det er realtime. Må man bruke sinnsykt med tid på det? Det avhenger av hvor avhengig du blir. Blir du med i ett end-game raiding guild må du bruke en del på det ja. Er det noe annet jeg bør vite? Ja. Det er en del. les på www.wow-europe.com Start på noen av de nyeste serverne. Xavuis og Quel'Thalas for eksempel. Håper det hjalp Lenke til kommentar
Dinsdale Skrevet 23. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2006 Vil det si at jeg må kjøpe spillet for å teste det? Takk for veldig gode svar forresten Lenke til kommentar
henrik_s Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 Nei. Det vil si at hvis en venn av deg kjøper det kan du få hans Guest Pass Lenke til kommentar
AndyG Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 (endret) Ok, har aldri spilt dette før, emn løurer litt på om jeg skal teste. Har GW fra før, men kom ikke helt inn i det. Begynte bra.....men falt liksom av... Men til saken. [...] Har inntrykk av dette spillet "tar over" livet til mange som spiller, og jeg vil derfor sjekke litt saker og ting før jeg event. handler. Takk 5652850[/snapback] Finnes det en måte å teste dette spillet på uten å kjøpe det? En som allerede har kjøpt spillet kan gi deg en trial versjon som varer i 10 dager. For å fortsette å spille etter disse 10 dagene, må du kjøpe for å fortsette. Du kan da fortsette på karakteren du lagde under trial perioden. Hvor mye koster det å spill? €12.99 / mnd, som ved dagens kurs utgjør 104.67kr. Er det (for) mye å holde styr på (skills, powers guilds osv)? Kan fort bli en del ja, men etterhvert som du kommer mer inn i spillet, vil det oppfattes som mindre og mindre å holde styr på. I startfasen er det i hovedsak ikke nødvendig å holde styr på alt Er man stort sett alene, eller er det et mål å joine andre, og er det lett? Jeg tror nok alltids det er noen andre du kan joine. Jeg tør å påstå at du vil få mye mer ut av spillet dersom du blir medlem av en guild hvor folk tar vare på hverandre og hjelper hverandre. I startfasene vil du klare deg fint alene, men det blir fort kjedelig, og det er lettere når man er flere som jobber mot et felles mål. Hvordan slåss man? Er det realtime (Gothic, GW) eller turbasert? Alt er real time. Enten slåss man mot datastyrte monstere/fiender eller mot andre spillere. Det er forskjellige servere som bestemmer PvP regler (altså player vs player). Må man bruke sinnsykt med tid på det? Hvis du vil komme deg til de virkelige store og "vanskelige" delene av spillet så må du nok planlegge å bruke en god del tid, men det er ikke tvang å bruke mye tid, hvis du ikke føler at du må oppnå disse vanskelige målene. Føler jeg må advare deg dog: WoW er avhengighetsdannende! Er det noe annet jeg bør vite? Mener å huske å lese at betaling ikke funker med VISA Elektron. Når trial er over må du kjøpe spillets fysiske versjon i butikken, det kan ikke lastes ned lovlig e.l. Skavvise, er det noe mer du lurer på da? EDIT: litt sent ute her ja. Vel vel... Endret 23. februar 2006 av AndyG Lenke til kommentar
Dinsdale Skrevet 23. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2006 (endret) Kjenner faktisk ingen som spiller. Noen som kan droppe en guestpass i PM? **EDIT Ok, jeg misforsto og trodde at en guestpass var en "ekstrabillett" man kunne gi til en kompis, altså at pakken inneholdt 1 stk pass til kjøper og 1 stk ekstra slik at en kompis kunne teste det også event. kjøpe det. På GW kan man laste ned en klient, logge seg på, laste ned og teste det, man trenger ikke å kjøpe spille i butikken, forstår det slik at det ikke er mulig med WOW. Så da må jeg handle det for å teste det, Litt døllt egentlig. Endret 23. februar 2006 av Dinsdale Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 Kjenner faktisk ingen som spiller. Noen som kan droppe en guestpass i PM? **EDIT Ok, jeg misforsto og trodde at en guestpass var en "ekstrabillett" man kunne gi til en kompis, altså at pakken inneholdt 1 stk pass til kjøper og 1 stk ekstra slik at en kompis kunne teste det også event. kjøpe det. På GW kan man laste ned en klient, logge seg på, laste ned og teste det, man trenger ikke å kjøpe spille i butikken, forstår det slik at det ikke er mulig med WOW. Så da må jeg handle det for å teste det, Litt døllt egentlig. 5652987[/snapback] du forsto det rett, alle som kjøper spillet får med en kode for å registrere seg selv, og et guest pass. (det vil si alle som kjpte spillet etter en dato som jeg ikke husker ) jeg fikk tilsendt guest pass på e-post men siden jeg glemte å ta backup av e posten min da jeg formaterte, kan jeg ikke sende guest pass på pm Lenke til kommentar
Speik Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 Det tar egentllig ikke mere tid enn GW. De vanskelige tingene i GW tar jo sinnsykt lang tid, en full Underworld run kan jo ta opptil 7 timer hvis dere gjør alle questene. SLik er det også med WoW, de vanskelige og store tingene tar tid. Lenke til kommentar
Ingeniørstudent Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 Kan råde deg til å kjøpe wow, men det krever forferdelig mye tid! Bare så du er advart! Lenke til kommentar
Killerquo Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 Heh, dreiv på i AV i 9 timer i dag dét var morsomt. (PvP-slagmark for høyere lvl, der man spiller 30vs30 - 40vs40 omtrent(?) ) WoW er et spill som passer for alle. Ifølge profilen er du over 30 år (?) så du burde ikke ha noen store problemer å begremse deg brukbart. Iallfall ikke når det gjelder jobb, vil jeg tro. Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 Slossing er IKKE realtime, men heller ikke turn based. Realtime da trykker du for å slå, eller holder inn knappen for å kaste spells. Men mi mening. Men uansett, det er ikke sånn som det er på Gothic. Lenke til kommentar
Dinsdale Skrevet 24. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2006 Er 32 år ja. Problemet mitt er at jeg blir så oppslukt, det kommer jeg også til å bli når jeg er 62 og spiller. Men seff, jeg har nok mer kontroll enn en fjortenåring. Jobb og familie er alltid prioritert, så det kan man ikke rømme fra (selv om det skjer oftere og oftere i Kina) lenge om gangen. Neppe: Hvis det ikke er RT, hva er det da? Kan du definere eller sammenligne? Lenke til kommentar
Walts Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 slossingen blir vel som i fable vis jeg ikke husker feil, er så si realtime.. du trykker på en knapp for å starte å slå, og en andre knapper for å bruke spells... så vil si det er ganske RT =P Lenke til kommentar
Gnurk Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 (endret) Finnes det en måte å teste dette spillet på uten å kjøpe det? Som nevnt; Guest Pass - *men*: Du må fortsatt ha spillet installert (ingen client for download inntil videre såvidt jeg vet), så hvis ikke du kjenner noen du kan låne installasjons-CD'er av så må du nok gjøre et innkjøp. Hvor mye koster det å spille? Rundt 100kr måneden, avhengig av hvor ofte du vil betale, 1/3/6 måneder av gangen hvis ikke jeg tar helt feil. Er det (for) mye å holde styr på (skills, powers guilds osv)? Har ikke spilt Guild Wars selv, men spilte aktivt "Anarchy Online", og WoW er langt lettere og mindre komplisert når det gjelder skills/talents. Er man stort sett alene, eller er det et mål å joine andre, og er det lett? WoW er ganske så godt tilrettelagt for "casual gamers", og Blizzard har bekreftet at det skal fortsette å legge til content for de som ikke har tid til 5 timer om dagen i raids/forberedelser til raids. "Endgame" i WoW er stort sett fokusert på større raids, 40-mann for å være nøyaktig, så dette kan jo være noe man vil vurdere etterhvert, et guild er jo ihvertfall anbefalt bare for å føle at man har noen man kjenner godt i spillet. Hvordan slåss man? Er det realtime (Gothic, GW) eller turbasert? Man kan vel kalle det "relativ realtime"? Avhenger litt av server/client synch osv, men spillet er realtime - så får lag avgjøre resten Må man bruke sinnsykt med tid på det? Det bestemmer du helt selv, jeg har selv skiftjobbing + samboer, så jeg får med meg det jeg kan da samboer er på jobb, og klarer meg tålelig bra med tanke på den progresjonen jeg ønsker med min character. Selvfølgelig, vil du være med i "server/world-wide first kill"-guilds, så er progresjon & bra gear proporsjonalt med tid investert Er det noe annet jeg bør vite? Personlig synes jeg det er mye "unger" i WoW, men det er mulig jeg tar det å faktisk sette seg inn i spillet/din character litt for seriøst til tider Jeg synes det alltid er noe å gjøre, forberede seg til neste raid, PvP er bra i WoW for den som ønsker det - men det er en ting jeg frykter litt for framtiden i WoW: Det har blitt veldig "faction"-basert, dvs, drep 1 stk ond figur, få 1 faction-poeng og du trenger kanskje 70-80k poeng total. Litt på kanten, men dette er noe som har blitt større og større i WoW, og kan kanskje bli mer tidkrevende etterhvert enn mange forventer. Vi får se. Når det er sagt, så synes jeg spillet er meget underholdende, klart, litt "tegneserie-aktig" er det jo, og selv om jeg synes sci-fi > fantasy med *stor* margin, så har WoW virkelig underholdt med nå i snart 50 dager /played, og jeg storkoser meg enda. Lykke til! Endret 24. februar 2006 av Gnurk Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 Siden det meste er blitt svart på så svarer jeg på disse bare. Må man bruke sinnsykt med tid på det? Ja, WOW vil ta voldsomt mye tid. Men det er jo opp til deg som spiller hvor mye du vil legge i det. Du har dem som spiller å koser seg og ikke bryr seg om å rase opp i levels. Men så har du dem som blir helt hekta og har kun 1 mål og det er å nå lv60. Jeg vil si at at om du starter på WOW og du liker det så kommer du til å bruke voldsomt masse tid på det. Og problemet er at senere så om du skal gjøre en instance så tar det somregel 2-4 timer alt på åssn plass det er. Så MYE tid vil bli brukt! Er det noe annet jeg bør vite? Ja, hva med et anna spill? Om du likte GW og måten det var så kan det hende du kommer til å like Dungeons & Dragons Online som kommer den 3 Mars. Det er brukt mye tid her på at en ikke trenger å bruke masse tid for å komme videre. Og questa/oppdragene er mye bedre i D&D en WOW. WOW og D&D er 2 forskjellige spill, begge MEGET bra. Lenke til kommentar
ØysteinT Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 Ja, hva med et anna spill? Om du likte GW og måten det var så kan det hende du kommer til å like Dungeons & Dragons Online som kommer den 3 Mars. Det er brukt mye tid her på at en ikke trenger å bruke masse tid for å komme videre. Og questa/oppdragene er mye bedre i D&D en WOW. WOW og D&D er 2 forskjellige spill, begge MEGET bra. 5657293[/snapback] Det jeg har testet av D&DO (2 stresstester samt EU beta) har fått meg til å legge spillet på hylla. Spillet er bygget opp rundt dungeons du må gjenta X antall ganger for å få nok xp til å gå opp i levels, og at du må må må ha en gruppe for å kunne gjøre ting. Ikke noe mulighet for å slappe av en time eller to og løse et par quester alene. I WoW er det iallefall 6 forskjellige steder du kan starte, slik at du ikke behøver gjøre akkurat det samme hver gang du skal rulle en ny karakter av en annen rase. Øystein Lenke til kommentar
Dinsdale Skrevet 24. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2006 Tenker Oblivion og Gothic 3 vil gi meg nok å gjøre på 360 og pc framover, der stopper jo også spillet når jeg slår det av. WOW tror jeg kunne gjort mye for meg for 15 år siden. Idag tror jeg ikke den noe begrensede tiden jeg har kunne gjort spillet så bra for meg som det kunne blitt med ubegrenset tid. Men kanskje jeg i et ubevisst øyeblikk handler spillet. Igjen, tusen takk for gode svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå