Gå til innhold

DATA FAKS program

Delvis

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei,

jeg så det du hadde skrevet til et lignende

spørsmål som var rett før meg(var ikke obs på det)

Men hvis jeg forstår det rett, så er det noe integrert i windows du kan benytte?

Jeg hadde noe som het Winphone, men det var noe møkk å bruke, så jeg har fjernet det.

Vet ikke om det var noe som det du mente?

Lenke til kommentar

Neida, Win2k og WinXP har innebygget fax, Win9x hadde faksprogrammet liggende på installasjonscd'en og kunne installeres derfra. Jeg husker ikke helt hva filene heter - men de fungerte veldig bra. Som adresselister kan man bruke alle versjoner av Outlook (er ikke sikker på Express). Har selv brukt denne løsningen i noen år på en pc som kun var faksserver og det gikk veldig greit. Satte alla mottatte fakser til direkte utskrift mot printer osv ...

Lenke til kommentar

Ok. Jeg har sjekket litt, og fant ut at dette ms.fax var i win95, men ikke i win 98se som jeg har.

Det var en veiviser i words, men det henviste til et eller annet program + skriveren.

Men Winphone har jeg fjernet, fordi det var håpløst å bruke. Det bare lå og ringte opp av seg selv, med en gang det ble startet, og sendte i hytt og vær av seg selv, og alltid til feil nr. når jeg skulle sende. Umulig å finne ut av det skikkelig det drittprogrammet. Har aldri opplevd lignende. Har fjernet det.

Men jeg hadde bare trengt et helt enkelt program for sending/mottak av en og annen faks.

Håper noen har et tips.

Lenke til kommentar

Et bra, men stort og tungt program er Symantec Winfax, http://www.symantec.com/winfax

Det har uendelig med muligheter som feks automatisk vidresending av fax til email, evt varsling på sms osv....

Ellers ligger det mange små. enkle på feks tucows.

Om du har ISDN, finnes det et prog. som heter ISDNCiD som er laget av en nordmann. Mener dette også har en enkel faxfunksjon(kun motta??). Koster et par hundre tror jeg..

http://www.telecosoft.com/

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-20 06:54, skrev tKila:

Et bra, men stort og tungt program er Symantec Winfax,

Det har uendelig med muligheter som feks automatisk vidresending av fax til email, evt varsling på sms osv....

Ellers ligger det mange små. enkle på feks tucows.

Om du har ISDN, finnes det et prog. som heter ISDNCiD som er laget av en nordmann. Mener dette også har en enkel faxfunksjon(kun motta??). Koster et par hundre tror jeg..

---

Takk, så det ja - og jeg har gått gjennom alt som er

på Cnet og tuscow forlengst.

Har ADLS, men også modem selvsagt(ikke idsn), og ser etter et meget enkelt gratisprogram, noe så enkelt at det er nok med bare en mulighet til å skrive en melding og sende faxen, og motta. Det er alt.

Kommer vel til å prøve et av de programmene som er der,men på overflaten kunne jeg ikke se noe gratisprogram som så helt greit ut, derfor prøver jeg å få tak i tips.. :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...