Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Skal kjøpe brukt Avensis, denne et bra kjøp?

krist2

Anbefalte innlegg

Hei, er på utkikk etter en ny/brukt bil, hva synes dere om denne:

Toyota Avensis 2.0 AUTOMATGIR + AC Personbil 2001, 108000 km., kr. 199.000,-

Utstyr

* Sommerhjul

* Vinterhjul

* Lettmet. felg vinter

* Lettmet. felg sommer

* Hengerfeste

* Oppvarmede seter

* Sentrallås

* El.vinduer

* Elektriske speil

* Servostyring

* Air Condition

* Radio/CD

* Motorvarmer

* Airbag foran

* Sideairbager

* ABS-bremser

Km.stand 108000

Årsmodell 2001

1. gang reg. 28.06.2001

Sylindervolum 2.0

Effekt (hk) 150

Drivstoff Bensin

Girkasse Automat

Hjuldrift Forhjulsdrift

Farge Blå

Antall seter 5

Antall dører 4

0_-793190803.jpg

0_-526062453.jpg

Har vært på utkikk etter automat og Toyota til ca 200000kr, så denne virker rett i blinken. Kommer også til å trekke en del tunge ting så 150hk er veldig bra.

Noen innspill fra noen med mer erfaring, første gang jeg skal kjøpe bil... :whistle:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Foreldrene til kjæresten min kjøpte en 2001 Avensis 1.6 for ikke lenge siden. Virker som greie biler egentlig, men neppe noe jeg hadde kjøpt selv hvis jeg hadde hatt så mye penger. Synes ikke jeg sitter så veldig godt i forsetene, litt mye støy til å være så ny, og den manuelle girkassa i den bilen er den værste røresvampen jeg har vært borti! Er jo mye værre enn bobla fra 1974 den der. Men ser at bilen du vurderer har automat da, så da slipper du jo det. Har jo endel større motor også den du vurderer. Prisen vet jeg ikke helt hvordan er, de betalte 170 - 180 tusen for den de kjøpte som da var gått 40 000km. Likte heller ikke så veldig godt interiøret i denne bilen, litt for mye som var helt likt pappas Toyota Hilux fra 1990

Lenke til kommentar

Jeg prøvekjørte en 1,8 l av den nye typen Avensis i sommer. Synes den var veldig treg. Da ville jeg heller kjøpt den du har sett på med 2,0 l og 150 hk. Selv endte jeg opp med en 2003 Avensis diesel. Morsom bil som er sprek på lave turtall. Bruker 0.5 på langkjøring.

Lenke til kommentar

Prøvekjørte en Golf Highline TDI i dag, også en veldig sprek og god bil å kjøre, skal prøve en Avensis Diesel i morgen, 2001 modell før vi drar til Trondheim på lørdag for å prøve den jeg beskrev i første post, pluss et par andre vi har sett på..

Problemet er jo nesten at det er for mange tilbud å velge i... :)

Lenke til kommentar

Prøvde en D4D 2001 stasjonsvogn i dag, en veldig behagelig bil å kjøre, men synes prisen på 199.000 var høy da den har gått 145000km, selv om bilen var helt strøken, så nesten ubrukt ut innvendig.

Prøvde også en Skoda Superb til 199.000 som også var meget fristende, var meget god plass i den, fikk en litt eksklusiv følelse.

Lenke til kommentar

den var sabla fin, men ligger nok et stykke over i pris en det vi har tenkt på.

Var i byen i dag og testet en 2002 modell Avensis d4d, gått ca 95000 og nylig importert fra Tyskland. Er en god mulighet for at det blir denne, så ut som ny både innvendig og utvendig. Men har også såvidt begynt å se på Skoda Octavia, som også ha fine biler i 200000kr klassen, men da bla annet med antispinn og en del annet snacks som Avensis ikke har.. ikke lett dette

bla annet den her:

http://www.zett.no/bil__til_salgs.html?objectId=460035

Endret av krist2
Lenke til kommentar

Med det forumnavnet du bruker, så er det jo ikke så rart du har et toyotaforslag til.. ;)

Har sett en del på Rav4, men etter å ha snakket med andre som har prøvd den, har vi funnet ut at bagasjeplassen blir for liten for oss, skal vi kjøpe 4x4 så er en Honda CR-V mer i vår bane.

Men takk for mange gode tilbakespill

var denne vi prøvde i Trondheim i går:

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...pos=12&rub=null

Bakdeler er at den ikke har hengerfeste og ikke cd-spiller, så blir noen tusenlapper å bruke på det, har også gått litt langt, men ikke så mye. Fordel er at det ikke er omregistreringsavgift på den, så 6000 spart der. Ser den ut som et bra kjøp synes du?

Lenke til kommentar

Ja. Så han hadde en annen en til 169.000,- også. Den er det hengerfeste og tåkelys på, men den var jo litt eldre. Tror du blir fornøyd uansett hva du velger jeg, er jo biler som holder en evighet. Bra gjensalgsverdi også. Det du kan sjekke på tyskimporterte biler er steinsprut, slitt frontrute og slitte lykteglass. Dette bør du prute ned bilen på for første tur med sola rett imot så klarer du ikke å tenke på annet enn den jævla frontruta. Slitte lykteglass får bilen til å se eldre ut også. Ta en titt på pedalgummien, den skal ikke være så veldig slitt når bilen har gått under 100.000, ikke girknotten heller. Hvis han ikke vil gå ned i pris så ordner han sikkert cd spiller og en god deal på hengerfeste.. Ellers så har jo garantien gått ut. Si at du skal ha den på Naf test hvis ikke blir det ikke noe kjøp. Jeg gjorde det på min 2003 model og det var feil på servoen som selger måtte ordne med først :)

Lenke til kommentar

Koster mer og et år eldre. Vet da søren. Tror allikevel den er et bedre kjøp uten at jeg kan si hvorfor. Det er jo ikke noen grunn til at en Norsk bil skal være bedre enn en tysk, men man føler seg vel litt tryggere.Eneste som jeg nok ville synes var litt surt er at du bruker så mye som 200.000 men får allikevel den forrige utgaven. Men det blir som skrevet tidligere. Fabrikken har hatt mulighet til å fjerne alle feil på bilen etterhvert og det er mer utstyr enn du vil få i en nyere modell. Ja du må jo faktisk ned i 1,6 bensin for å få den nye modellen til den prisen ( og den er det vel ikke standard antiskrens på tror jeg heller )og da ville jeg heller kjøpt den du fant nå. Men han skriver at det er den nye d4d motoren og at den har 110 hk. Min har 116 så det kan vel ikke stemme. Da har de åpenbart gjort noen endringer på motoren siden den modellen. Hvorfor ? Kanskje du burde sjekke om det er noen problemer med disse bilene for jeg synes vagt jeg husker å ha lest om motorhavari på de første dieselavensisene. Noe med at de måtte endre seviceintervallet på oljeskiftet eller lignende. Nå ble jeg veldig usikker, men det kan jo være verdt å sjekke.

Lenke til kommentar

de har også endret på motoren mellom 1999 og 2000 utgaven, fra 90 til 110 hester, men det kan jo ikke være den nyeste motoren i denne bilen som du sier. Den har jo en del ting allerede som vi har tenkt å skaffe oss som alarm, hengerfeste og cd-spiller, så prisforskjellen blir ikke så stor skulle jeg tro. Den siste er også importert fra Toyota forhandler i Tyskland, så begge er tyske. Han jeg snakket med hadde lang erfaring med import av disse, og veldig god erfaring med det. Får også 6mnd bruktbilgaranti. Tror vi kommer til å gå for denne, skal ned på tirsdag og prøve, og hvis alt virker bra kjøper vi den da. Uansett blir vi nok fornøyde :)

Tusen takk for gode råd, har vært til god hjelp til vårt første bilkjøp.

Lenke til kommentar

vel, vi har diskutert en del mer frem og tilbake, og funnet ut at vi kan spytte i litt mer penger, har ringt på denne, og kan få den for 230000

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...5&pos=19&tot=34

så den virker veldig interessant. skal mest sannsynlig prøve den på fredag, han som selger den er på vinterferie så vi får ikke prøvd den i morgen som passer best for oss. "Håper" det ikke dukker opp alt for mange nye biler vi har lyst på fram til da, ellers så får vi jo aldri kjøpt oss bil... :)

Endret av krist2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...