svanevik Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 Har etterhvert funnet ut at jeg må gå til innkjøp av noen komponenter til min datamaskin. Jeg har per idag luftkjøling men det frister veldig og gå over til vannkjøling fordi dette gir veldig lavt støy, noe jeg selvfølgelig liker ^^ De delene jeg har for øyeblikket og føler er god nok er som følger: Hovedkort: Asus P5LD2 Skjermkort: Sapphire Radeon X800XT Minne: Crucial DDR2 BallistiX PC6400 1024MB Harddisk: 2 stykk Western Digital Raptor 36GB Western Digital Caviar 200 GB Prosessor: Intel Pentium 3.2 Ghz Kabinett: Gaming CubeBox eller noe der, begynner å bli litt utdatert. Jeg har i lengre tid vært fristet til å gå over til AMD Athlons 64 prosessorene men er fortsatt litt i tvil om det vil være verdt det. Men her er ihvertfall de nye komponentene jeg er ute etter då. Hovedkort: Asus A8N32-SLI Deluxe Prosessor: AMD Athlon 64 X2 4200+ 2.2GHz Socket 939 1MB Kabinett: Lian Li PC-V1100B (sort) Prisen spiller en liten rolle, men er ikke særlig vesentlig ettersom det er et firmakjøp. Er bare ute etter noens mening om de produktene jeg har valgt. Er det noe mer jeg kan tilføye eller har jeg det meste? Takknemlig for alle svar, Mvh André Svanevik (Btw: Jeg er 18 år idag, jippii) Lenke til kommentar
svanevik Skrevet 23. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2006 Hvilke vannkjølingssett børr jeg kjøpe? Lenke til kommentar
tunam85 Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 Vannkjøling er mye stress og komplisert.Kjøp heller noen stille vifter,de båker ingenting. Lenke til kommentar
svanevik Skrevet 23. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2006 Jeg hopper på et sett fra Zalman...ser virkelig profft ut altså.... Lenke til kommentar
MetaBaron Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 Først og fremst; grattis med dagen Tjah, om det vil være verdt å gå over til A64 for deg, med tanke på den løsningen du allerede har - vil være helt avhengig av bruksmønsteret ditt. Ved vanlig nerding, dvs. mange programmer oppe av gangen, videoredigering og lignende, så vil nok AMD-løsningen du har satt opp være en hel del hvassere enn P4'en. Men om det primært er spilling, så vil du nok ikke merke noen nevneverdig forskjell foreløpig, da det såvidt meg bekjent ikke finnes noen spill på markedet foreløpig som utnytter DualCore-arkitektur. Med hensyn til vannkjøling, så kommer det jo litt an på om du har plass til f.ex. 120mm radiator i utgangspunktet eller ikke + om du skal ha ett skikkelig rått sett for overklokking, eller om støyredusering har høyeste prioritet. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 Med amd prosessor må du bytte minnet! Lenke til kommentar
svanevik Skrevet 25. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2006 Takk for informasjonen, ja fant desverre ut at minnet mitt ikke passer nå lenger Må gå til innkjøp av mer minne og då falt valget på: Corsair TWINX2048-3500LLPRO DDR 2048MB Kit w/two matched. Er det noe usakt om brikkene? De kommer mandag morgen så jeg regner med at noe gaming i helgen er lite aktuelt :-)) Btw: Jeg har fått de andre delene og fått montert Zalmans vannkjøling, jeg må si at jeg er mektig imponert over kvaliteten på delene, får håpe den er like bra i bruk. Vanntårnet ser ikke så gale ut når den står ved siden av kabinettet..De matcher hverandre, så jeg tror dette var gode greier! Mvh André Lenke til kommentar
wil Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 De rambrikkene der er bra. Har akkurat fått en ny pc i huset nå. Den nye pc`en min , den blir bygga med: Corsair TWINX1024-3200C2 DDR-DIMM 1024MB Kit w/two matched CMX512-3200C2 DIMMs Disse er bra. De var ikke så dyre heller egentlig. Har ikke fått testa brikkene enda, da pc`en ikke er bygga enda. Lenke til kommentar
JoKr Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 Vil ikke anbefale Lian Li V1100B til vannkjøling, med mindre du har en ekstern sak som f.eks Zalmans Resv. 1 Plus. Jeg har Asetek sit KT12 anlegg i mitt V1100B og er lite fornøyd med løsningen. Luftinntaksvifta, 120mm, står så høyt oppe at den krasjer med "kaldlufts" kanal / rom deleren i kabinettet - så jeg måtte bruke Black Ice Extreme som kom i kittet og ikke den dobbelt så tykke Airoplex 120 som jeg hadde kjøpt inn i tillegg. Og det er med litt makt at Black Ice'n passer.... Ellers er jo Asetek pumpa konge, liker å kontrollere vifte hastigheten med software - men igjen - skaper det resonnans i kabinettet så begynner dørene å bråke! Jeg har prøvd å presse dem så har som mulig sammen, men det er nytteløst. Når jeg får tid må jeg bruke noe gaffa teip på insiden så det ikke er alu mot alu i dør festene. Og det er litt knotete med slangene som skal opp og ned fra det nederste kammeret fra raddisen opp til pumpa som står lengre oppe - måtte rive ut den ene racken til HDD'er - så nå har jeg bare plass til 2 HHD'er hvis de skal ha noe luft i mellom seg. Bygge kvaliteten og designet syns jeg er noe av det beste, men den har skapt en del frustrasjon til prisen kan du si. Hadde seriøst vurdert et 6070SCAND eller et sort Antec P180. I tillegg, så bruker jeg en MIST 500w PSU som trekker luft, i V1100B så suger den store 120mm vifta luft fra kjølehullene i kabinettet (vendt mot gulvet) som bare er en liten gruppe av 3mm bort hull - så det virker som PSU suger luft via sugerør mtp at det tross alt er en 120mm vifte som skal ha luft....prinsippet fungerer bedre med en Tagan 2xvifte PSU, men 2x80mm vs 120mm vifte....hvorfor skulle jeg ha bruk for vannkjøling hvis det ikke var for støy?) Kabinettet virker til å være veldig greit mtp luftkjøling, særlig med A8N-SLI HKer (sikkert hele bundten) pga CPUen er plassert akkurat der 120mm kabbis vifta trekker ut luft - så en stor ninja scythe eller noe ville sikkert vært ganske greit. Du er ikke nødt til å lage en liten funnel som sender kald luft opp til hovedkammeret - hvis det er mye som suger luft ut i hovedkammerat (trykk forskjellen trekker da automatisk mye luft opp), men det skader ikke... Og mangel på reset knapp suger faktisk...trodde ikke savnet skulle være der, men det er det. +at du får med en 5.25" deksel for floppy - men hvis du ikke har floppy - som meg - så må du allikvel ha den stygga plata der med mindre du kjøper en ny plain plate. Men kan du ikke bruke den fra DVD-rom plassen da? Nope, det kommer med en spesiell for den - som forøvrig er nice, men hvorfor gjøre så mye arbeid for å ha en fin front - hvis du allikvel må ha den ræv stygge floppy hull saken der? Mine 2øre og litt innebygget frustrsjon etter mine 3måneder med V1100B.... (støydemping materielat er og en vits) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå