roglia Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 (endret) Har kjøpt meg en helt ny "selvbygger"PC. Problemet er.... På hovedkortet skal det kobles til 3 strøminntak. 1 for selve hovedkortet 24 pin 1 for pci express 4 pin og 1 for cpu. Men på strømforsyningen er det bare en 2x2 pin ledning for bruk til CPU, men på kortet skal det inn en 2x4 pin kontakt. Da eg ringte Mamoz sa de at eg kunne bare sette i den 2x2 pin kabelen ned i slotten for 2x4. Det er nå greit den passer ned i men eg tror det skurrer ett eller annet her - det kan vel ikke være rett å gjøre dette, eller? Noen som har erfaring med dette...? Hovedkortet er av typen Intel ATX 975X CPU Intel Pentium D 930 3Ghz Dual Core Strømforsyning Hiper HPU-4K580 Håper det er noen som kan bidra med noe hjelp.... Endret 23. februar 2006 av roglia Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 Såvidt jeg ser det så skulle du ideelt hatt en slik overgang (4pin til 8pin).. Om det er mamoz du har kjøpt det hos og de sier det kan brukes med 4pin i 8pins slotten så gjør det, om noe blir ødelagt så er det de som må ertstatte uansett.. Lenke til kommentar
roglia Skrevet 23. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2006 Såvidt jeg ser det så skulle du ideelt hatt en slik overgang (4pin til 8pin)..Om det er mamoz du har kjøpt det hos og de sier det kan brukes med 4pin i 8pins slotten så gjør det, om noe blir ødelagt så er det de som må ertstatte uansett.. 5652647[/snapback] Takk for svar - sendte akkurat en mail til Hiper i UK. Så kan kanskje de bekrefte det - om dei ikke svarer raskt klarer eg vel ikke å vente med og koble til.... Lenke til kommentar
roglia Skrevet 24. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2006 (endret) Har ennå ikke hørt noe fra Hiper, så Mamoz får strømforsyningen i retur og eg har bestilt meg en Mist 600W strømforsyning i stedet. Der kan eg i alle fall bestemme hvilke ledninger eg vil ha med. Tror ikke det skal være noe dårlig kjøp.... Er det noen som vet om noen tester av denne strømforsyningen - da med den versjonen som har avtagbare ledninger? Endret 24. februar 2006 av roglia Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 Snodig. Hvorfor skulle ikke hiperen fungere, har du testet den i det heletatt? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 Såvidt jeg vet skal det funke fint å bare bruke 4-pinen. Skjønner ikke helt at du byttet den in, men gjort er gjort. AtW Lenke til kommentar
roglia Skrevet 24. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2006 Eg las denne stringen på Intel sine sider.... "If the board is equipped with a 2x4 power connector, you must use a power supply with a dual-rail 2x4 Processor power cable. Failure to do so may cause damage to the boards" Ellers så stod det i manualen om man brukte Intel Extreme prosessor eller andre prosessorer som går utenom standard oppsettet måtte ikke en 2x2 benyttes. Siden eg har Pentim D 930 Dual Core prosessor regner eg med den og går utenom standard oppsettet. Derfor sikrer eg meg og kjøper en strømforsyning med 2x4 plugg. Siden eg uannsett ikke får bygget ferdig pcen i helgen skal eg klare og vente på ny strømforsyning som kommer mandag... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå