Gå til innhold

BMI: body mass index


b-real

Anbefalte innlegg

arnold scwazenegger har en bmi på 33,9 når han spilt inn T2... 188 høy, 120 kg tror jeg det var...han er IKKE feit :p

5667280[/snapback]

 

Hvilket forteller at han har stor kroppsmasse

 

Det sier jo ikke at han er feit, men ingen kan vel si at han ikke er en stor mann. Og de som driver med fitness/bodybiulding på slikt nivå bryr seg nok ikke om at de har en BMI som tilsvarer Fedme, da de måler slikt på helt andre ting.

 

Men jeg vet at jeg hverken har tung nok beinbygning eller nok muskler til å kunne forsvare en BMI på nærmere 30 . Det er jo bare å være realistisk. :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men jeg vet at jeg hverken har tung nok beinbygning eller nok muskler til å kunne forsvare en BMI på nærmere 30 . Det er jo bare å være realistisk.  :roll:

5667301[/snapback]

 

Forskjeller i benbygging utgjør noen hundre gram fra ekstremt liten benbygging til ekstremt kraftig..

 

Så det at du har liten benbygging er ikke utlsagsgivende på din BMI.. det at du ikke har gener til å legge på deg mye muskelmasse derimot..

 

Selv sliter jeg litt med å gå opp i vekt.. ligger på 72 kg atm..er ca 178 høy. Ganske lav fettprosent.

 

 

Målet er fremdeles å veie 75 kg til sommeren med enda litt lavere fettprosent..

Lenke til kommentar

Men jeg vet at jeg hverken har tung nok beinbygning eller nok muskler til å kunne forsvare en BMI på nærmere 30 . Det er jo bare å være realistisk.  :roll:

5667301[/snapback]

 

Forskjeller i benbygging utgjør noen hundre gram fra ekstremt liten benbygging til ekstremt kraftig..

 

Så det at du har liten benbygging er ikke utlsagsgivende på din BMI.. det at du ikke har gener til å legge på deg mye muskelmasse derimot..

 

Selv sliter jeg litt med å gå opp i vekt.. ligger på 72 kg atm..er ca 178 høy. Ganske lav fettprosent.

 

 

Målet er fremdeles å veie 75 kg til sommeren med enda litt lavere fettprosent..

5667336[/snapback]

 

Akkurat det jeg prøvde å si. Og det er jo netopp derfor "Normal" BMI svinger over en så stor skala også (18,5-25) Man kan være ganske tynn, eller ha litt former og fremdeles ha normal BMI.

 

Heldigvis har jeg ikke BMI på 30, og jeg er sikker på at du ikke trodde jeg mente at jeg hadde så tung benbygging at jeg var tillatt å ha høy BMI

 

Min BMI ligger på 23,5. Jeg er jente så noe særlig stor muskelmasse er ikke ønskelig heller, selv om jeg i løpet av våren skal trene meg litt fastere i fisken ;)

Lenke til kommentar
arnold scwazenegger har en bmi på 33,9 når han spilt inn T2... 188 høy, 120 kg tror jeg det var...han er IKKE feit :p

5667280[/snapback]

Hvilket forteller at han har stor kroppsmasse

 

Det sier jo ikke at han er feit, men ingen kan vel si at han ikke er en stor mann. Og de som driver med fitness/bodybiulding på slikt nivå bryr seg nok ikke om at de har en BMI som tilsvarer Fedme, da de måler slikt på helt andre ting.

5667301[/snapback]

Trenger ikke drive på slikt nivå en gang, til og med jeg er overvektig ifølge BMI.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...