Gå til innhold

BMI: body mass index


b-real

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

BMI var vel opprinnelig ment som et verktøy for å måle store grupper mennesker, ikke enkeltindivider. Det beste verktøyet man har for å måle seg selv er seg selv. Du trenger ingen tall for å finne ut hvilken form du er i eller om du er overvektig/undervektig. Med mindre du bedriver en idrett med vektklasser da.

Lenke til kommentar
BMI var vel opprinnelig ment som et verktøy for å måle store grupper mennesker, ikke enkeltindivider. Det beste verktøyet man har for å måle seg selv er seg selv. Du trenger ingen tall for å finne ut hvilken form du er i eller om du er overvektig/undervektig. Med mindre du bedriver en idrett med vektklasser da.

5660114[/snapback]

 

Nåå.. Jeg slet mye med spiseforstyrrelser da jeg var yngre (fra jeg var 10 til 16 år gammel) Og kan glatt fortelle deg at selv om jeg var tynn som en strek så mente jeg selv at jeg var feit. Jeg har hatt alt fra BMI på 17 (undervektig) til nesten 30 (fedme) og lyver ikke når jeg sier at jeg ikke selv kunne se forskjell på kroppen min når jeg var minst og størst.

 

"Neida, jeg er ikke gal.. bare litt spiseforstyrret"

 

Men det er ikke bare-bare for alle å måle seg selv. BMI'en min brukte helsesøster til å hjelpe meg med å forstå at jeg faktisk ikke var tjukk. Jeg forsto det vel ikke helt allikevel den gang..

 

Men nå holder jeg på å slanke meg tilbake tll slank størrelse igjen og da er BMI'en en fin ting for meg slik at jeg ikke går for langt denne gang. Jeg har ikke lyst å ha hverken bulimi eller anoreksi igjen.

 

Min BMI fikk meg for 7 mnd siden til å innse at jeg ikke lengre var tynn og pen. Den BMI'en fikk meg til å slanke meg, og jeg innrømmer ærlig at det var DEILIG å få en BMI indeks på "Normal" , og enda deiligere blir det å nå målet mitt 21,5.

 

Har ikke satt målet etter BMI, men funnet en vekt jeg husker jeg trivdes med, og ønsker å komme dit igjen. Ikke det at jeg er så dum at jeg tror at jeg noengang kommer til å bli fornøyd med meg selv :blush: Jeg er min verste kritiker

Lenke til kommentar

 

Jeg tror jeg har fått BMI.

Hva kan jeg gjøre for å bli kvitt dette? C vitaminer?

5652590[/snapback]

 

?? Tror du har bomma litt her. Mener du kanskje Bullemi? (skrev det kanskje feil).

Spis veldig lite om gangen, men oftere.

5652810[/snapback]

 

Tror du har bomma litt også! Bulimi er ikke akkurat noe man får.

Lenke til kommentar

Jepp, da va man pinadø feit igjen. 26 bmi 174cm 79kg.

Ja, er nå greit nok det fra å være 70 kg i fjord på denne tia. Trener nå 6 dager i uka å spiser som fan. :thumbup: så til sommeren så er vel det et minimum av feithet og mere muskla igjen.

Edit: Men tviler nå på BMI, se bare på de som har løftet vekter i mange år og tyter muskler av, de er jo feit i følge BMI. Og jo sterkere du blir så kan det jo hende at du krymper en cm og blir ennå feitere.

Men er nå en tanke rund rundt vomma så jeg kan nå bli litt lettere.

Endret av curtiis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...