Gå til innhold

BMI: body mass index

b-real

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Når jeg er ferdig med kuren min ønsker jeg å ha en BMI på 21,5 sånn ca

5655105[/snapback]

BMI er ingen pekepinn på hvilken helse man har eller noe sånt. Vekt også er til tider svært misvisende, fettprosent derimot er en annen ting.

1,80 meter... 53 kilo...

Sist jeg sjekka var jeg undervektig. =/

5655234[/snapback]

Tynne elefantmann!

Lenke til kommentar
Har (heldigvis) ikke veid meg de siste dagene, så jeg vet ikke nøyaktig BMI, men den er nærmere 0 enn 30, det gir jo en grei pekepinn...

5655596[/snapback]

Det tilsier at hvis du er:

- 170cm høy, så veier du 43kg eller mindre.

- 180cm høy, så veier du 48kg eller mindre.

- 190cm høy, så veier du 54kg eller mindre.

Jeg klarer ikke helt å fatte at dette er mulig. Jeg kjenner personer på ca. 180cm som er tynne som fliser, disse veier 60-65 kg, og trener veldig lite.

Så stemmer påstanden din vil jeg anbefale deg å oppsøke lege så fort som mulig.

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar

Fikk 19,5 ca (0,5kg ifra 20) og er 17 år. :roll:

Ikke noe spesielt her i gården, men jeg trenger virkelig ikke noen kalkulasjoner for å finne ut om jeg er feit eller ikke. :)

Ser på meg selv, nei ingen stor pose hengene på magen, og huden strekker seg heller ikke langs ribene for å si det sånn. :innocent:

Lenke til kommentar

18. I'm getting there! Her om dagen veide jeg meg på en vekt på Macy's, også hadde de en plakat ved siden av som viste gjennomsnittlig vekt i forhold til høyden. Jeg finner høyden min, og konstaterer kjempefornøyd at jeg er akkurat gjennomsnittlig tung.

Så går jeg ut, og kommer på at jeg har på meg ryggsekken min, som blant annet inneholder en ikke så veldig lett laptop. :hrm:

Det er ikke bare bare å være tynn heller, og høre kommentarer som "Har hun anorexia eller?"

Lenke til kommentar

Tja, hadde en BMI som var klass II overvektig før (186cm 140 kg, 40 bmi)

Nå er det 108 kg og en bmi på 31, meen, størrelse 38" i bukser og large/xl i gensere etv.

Min "normale" BMI er ned til 70-87kg, når jeg var "ung" så veide jeg 79 og legen sa at jeg var for tynn (kunne se rund ribbeina).

Men jeg hadde en annen kalkulator en gang, der du valgte hvilken kropstype du hadde (tre forskjellige, spinkelt byggd, normal og kraftig byggd), denne tok litt mer hensyn til saker..

Lenke til kommentar
Men jeg hadde en annen kalkulator en gang, der du valgte hvilken kropstype du hadde (tre forskjellige, spinkelt byggd, normal og kraftig byggd), denne tok litt mer hensyn til saker..

5657228[/snapback]

Da var det ikke BMI. :)

BuliMI. Det er nesten som om ved magi! jaa!

Bulimia Nervosa, og jeg tror en spiseforstyrrelse må ligge litt latent hvis BMI-verdien skulle utløse dette.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...