Gå til innhold

BMI: body mass index


b-real

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det jeg har hørt er at muskler veier mer enn fett, ergo BMI er ikke en nøyaktig måte å måle overvekt på.

 

Jeg vet det er mulig å måle kroppsfett, men jeg tror det krever spesialutstyr

5654171[/snapback]

 

Det kan man vel måle ved å se hvor mye vann man fortrenger når man putter kroppen i et basseng?

5654188[/snapback]

Det har jo ikke noe med fettet å gjøre, bare kroppsmassen.

Lenke til kommentar
Det jeg har hørt er at muskler veier mer enn fett, ergo BMI er ikke en nøyaktig måte å måle overvekt på.

 

Jeg vet det er mulig å måle kroppsfett, men jeg tror det krever spesialutstyr

5654171[/snapback]

 

Det kan man vel måle ved å se hvor mye vann man fortrenger når man putter kroppen i et basseng?

5654188[/snapback]

Det har jo ikke noe med fettet å gjøre, bare kroppsmassen.

5654250[/snapback]

 

Men siden muskler har større massetetthet enn fett, så vil vel en person med mer fett ha større overflate etc... Vel vel tar sikkert feil :)

Lenke til kommentar

Jeg har BMI på 22-23 nå. I sommer var den på 29,8 eller noe.

 

Den gav meg en god pekepinn på at jeg gikk i feil retning, slik at jeg kunne gjøre noe med det.

 

Når jeg er ferdig med kuren min ønsker jeg å ha en BMI på 21,5 sånn ca

 

BMI'en er ingen fasit på om du er tykk eller tynn, men den tar faktisk hensyn til at noen har tyngre benbygging enn andre (18,5-25 i BMI er faktisk en del i kg )

 

Men om man sjekker BMI'en sin, tar en titt i speilet etterpå, og kanskje også sjekker tag'en på genseren sin bør en innse at man ikke er tynn som ei flis lengre dersom BMI'en er langt over 25.

 

Det er realitet av de som er tjukke/bollete/feite/lubne ikke vet selv hvor ille det står til . Iallefall i mange tilfeller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...