Gå til innhold

BMI: body mass index


b-real

Anbefalte innlegg

Det er i alle fall mer på grunn av muskler enn fett.

5652826[/snapback]

Om det er fordi dere er noen store muskelkjemper er det helt okey, men om det er fordi dere er noen bleikfeite soffaslitere, er det usundt.

 

Tror nok en bodybuilder spiser MYE sunnere enn en svettnerd og har generelt bedre helse.

Du skulle bare vist hvor mye drit de kjører i seg som er mindre sundt enn en grandiosa nå og da

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det var jo dagens mest bastante arogante og uvitende kommentar.. :roll:

5652786[/snapback]

Han har jo forsåvidt rett. :ermm:

5652793[/snapback]

 

Jeg er uenig. Iallefall på måten han generaliserer. Det er nok endel bodybuildere som lever ganske så usunt og kaster i seg diverse medikamenter osv, men dette er absolutt ikke generaliserbart for populasjonen av bodybuildere.

 

Kan jo først definere en bodybuilder som en person som trener vekter/styrke for å gå opp i kroppsmasse (vekt).

 

Det er ganske mange av disse personene som gjør dette som en hobby (også endel her på forumet) for å få en finere og sunnere kropp. Da vil de mest sannsynlig ha et sunt kosthold med fokus på trening og overskudd.

 

De ekstreme bodybuilderne presser kanskje kroppen sin maksimalt som på lang sikt ikke er sunt, men dette gjelder jo liksågodt de fleste idrettsgrener..

Lenke til kommentar
Det var mye..

 

Da håper jeg du er "big boned" og at det der ikke er pga fett. For da er det direkte usundt for deg.

5652818[/snapback]

 

Utifra den påstanden kan jeg lett se at du tydeligvis har altfor stort fokus på BMI.

 

Det sitter nok igjen enda litt mage fra en veldig lat sommer i fjor. Det skal jeg ikke nekte for. Men vil ikke si jeg er så big boned. Lever faktisk ganske sunt.

Den høye vekten skyldes nok hovedsaklig kraftige lår. Har drevet med sprint.

 

Trener 3-4 ganger i uka. Kostholdet kunne vært noe bedre, men vil ikke si det er så aller værst i forhold til dagens gjennomsnitts ungdom.

 

Edit: Skriveleif..

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar

Ligger på 39 jeg, burde kanskje da ha gått litt ned i vekt men når jeg først er så høy så kan jeg hvertfall prøve å legge på meg litt til så jeg kommer over 40 og kan skryte på meg at jeg har vært ekstrem overvektig før jeg begynner å gå ned igjen hvis jeg i det hele tatt klarer det :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...