Gå til innhold

Bekjempe viftestøy, ønsker gode forslag

Anbefalte innlegg

Har bygd ei maskin i et X-gear kabinett. Det støyer mye fra viftene i power-supply og Club-skjermkortet. Har ASUS hovedkort med AMD 64 prosessor (den vifta høres nesten ikke).

Kunne ha tenkt meg at disse viftene hadde justert hastigheten automatisk i forhold til omgivelsestemperaturen, ikke konstant speed hele tiden.

Er det noe sted i BIOS og/eller software hvor slik setting/valg er mulig, eller vil de 'suse på topp livet ut'?

Kan jo selvfølgelig putte inn dempemateriale i kabinettet, men det må bli siste utvei.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har bygd ei maskin i et X-gear kabinett. Det støyer mye fra viftene i power-supply og Club-skjermkortet. Har ASUS hovedkort med AMD 64 prosessor (den vifta høres nesten ikke).

Kunne ha tenkt meg at disse viftene hadde justert hastigheten automatisk i forhold til omgivelsestemperaturen, ikke konstant speed hele tiden.

Er det noe sted i BIOS og/eller software hvor slik setting/valg er mulig, eller vil de 'suse på topp livet ut'?

Kan jo selvfølgelig putte inn dempemateriale i kabinettet, men det må bli siste utvei.

5652559[/snapback]

Har det samme kabinettet jeg også, virkelig sugendt, får mitt thermaltake shark straks btw..

Sånn som jeg forstod det har du bare boxed vifter. De bråker noe J*vlig, så annbefaller og bytte dem slik som jeg gjorde netopp, nå kan jeg sove med pcen på=)

De viftene som følger med bråker også en del, så de bør byttes ut.

Det med støydempingsmateriale tror jeg ikke hjelper stort i dette kabinettet da det har en del hull overalt og vill heller lønne seg og bytte ut viftene du har på cpu, gpu, chipsettet og eventuelt kabinett viftene..

PSU'en i dette kabinettet tror jeg er den største synderen til støyet, den er det helt utrolig høyt lydutslip fra, så jeg byttet til hiper 580, annbefalles;)

håper det var til hjelp!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...