Gå til innhold

Pc3200 eller pc 4000 rambrikker?

asad

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om du ikke har planer om å overklokke så gå for pc3200 med bra latency (lav)..

Om du derimot har planer om å overklokke så er det medre å gå for minne med høyere frekvens, som f.eks pc4000...

Høyere frekvens gir mer ekstra ytelse enn lave timings, men det MÅ klokkes for å oppnå høyere frekvenser..

Lenke til kommentar

Overklokker du??

Om ikke er der INGEN ting å hente på 4000brikker..

Da er det bedre med pc3200 cl 2-2-2-5 på både Intel og Amd system

Når du spør om pc3200 er på vei ut så kan man vel si ja... DDR har jo allerede blitt byttet ut med DDR2 hos Intel og til sommeren hopper Amd over... ikke at det blir en kjapp død over DDR av den grunn... billige maskiner bruker sikkert DDR en god stund fremmover..

Lenke til kommentar
jeg har også brukt mye corsair og vært fornøyd, men i det siste har jeg satt sammen flere AMD-pcer, og disse er det råeste jeg har vært borti. HELT stabile, lav latency og ikke så sykt dyre.

5658478[/snapback]

Det blir en viss forskjell på settene da, du viser til et 1gb pc3200 sett, mens fluesopp viser til et 2gb pc4000 sett.

Lenke til kommentar
Timings er 3-4-4-8 noe som er helt kurant for pc4000 brikker..

Om du ser på linken til brikkene så blar du ned i bunnen, der finner du produktinfo og en del reviews..

5658737[/snapback]

Det var bra til å være pc4000 ja. har sett pc3200 med liknende latency. Blir muligens et par slike til min framtidelige pc tenker jeg :)

Lenke til kommentar

Corsair TWINX2048-4000PT er ok, bruker dem selv. Eneste ulempen er at ikke de kan kjøre på så veldig lave timings om man må bruke lavere hastighet. Det laveste de går på er 2,5-3-3-7. De er derfor ikke spesielt bra om man bare skal overklokke litt. Evt. kan man trikse det til med en kombinasjon av lav multiplier og middels RAM-hastighet og ekstra høy FSB, men da må man ha et hovedkort som er overklokkingsvennlig.

De er forresten noe billigere hos pcutstyr.no og databutikken.com.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...