Peterpan73no Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 Tok dette bildet på Juleaften. Vil gjerne har kritikk av det og tips om hva som kunne vært gjort anderledes. Lenke til kommentar
Tore Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 Hvilken kai er dette ved.? klokken 13:00... hmmm... Var å hentet en venninde som kom med "lofoten" i forrgårs, morro at det kommer så mange "kjente" motiv for tiden... Ble litt overasket over at du fikk denne effekten med bare 1/30 lukkertid, jeg trodde det vat minst 1sekund... Er det etterbehandlet noe...? Stilig, bilde, vet ikke helt med husene, kanskje prøvd med mere vinkel på balja (båten) å sluppet husene... Det er litt mye fargestøy etter min smak, men det kan fjernes i Støyfernings program.. Så jeg likte det godt...! Angrer nå på at jeg ikke stilte opp med kamera når balja kom til bodø... Lenke til kommentar
krillbaaten Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 Hei! Jeg synes det er vel mye støy i bildet. Ville nok også tonet ned himmelen noe, samt forsøkt å fjerne den kranen (eller hva det nå er) bak der i photoshop. Den stjeler en del oppmerksomhet fra bildet ettersom den har en sterk lysskilde. Hva slags utstyr har du brukt? Jon Lenke til kommentar
Tore Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 EFIX sier han har brukt Canon Digital IXUS 400.. F 2,8 Lukker 1/30 brennvidde 7mm Jeg likte himmelen veldig godt som den er, hele bildet fikk litt spessiel stemning... Roet ned støyen litt for deg, bildet ble litt matt da men... Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 Synes dette bildet er kjempefint, og det er slettes ikke for mye støy.Noen motiver tåler støy, andre ikke. Dette tåler støy. Det gir faktisk bildet et mer romantisk sluttresultat, og det er det som kler motivet. Hvilken versjon man liker best, er opp til hver enkelt. Jeg synes støyreduksjonen går litt ut over krispheten i bildet, men et godt motiv som dette er fint uansett. Komposisjon, lys og stemning er topp. Det eneste som ikke er 100%, kan du ikke gjøre så mye med. Det er at havnebygningene ikke er så flotte som båten. Flere kystbilder, takk Lenke til kommentar
Hykleren Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 Tænk over hvilke motiver du ikke vil have med før du tager billedet - hvis du har tid til det. Når man tager et billede vælger man jo kun fra, og det giver en masse masse muligheder. prøv at finde vinkler der kan gøre billedet interessant, og tænk over hvad der er nødvendigt for billedet. Øvelse gør mester. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå