plankeby Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 (endret) Skal bytte eksosanlegg i morgen, dvs. en del av det. Lurer på å spraylakkere eksosanlegget (den nye delen av anlegget) med varmebestandig lakk, dette får å forlenge levetiden i forhold til rust. Har dette noe for seg?? -Og med det samme, har en lyddemper begrenset levetid, dvs, kan den til slutt bli tett av "dritt"?? Skal bytte midtre del, er jo ingen som leier ut smøregraver/rampe lenger heller!! Endret 23. februar 2006 av plankeby Lenke til kommentar
Patience Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 Skal bytte eksosanlegg i morgen, dvs. en del av det. Lurer på å spraylakkere eksosanlegget (den nye delen av anlegget) med varmebestandig lakk, dette får å forlenge levetiden i forhold til rust. Har dette noe for seg?? 5652132[/snapback] Det har nok lite for seg. Lakken blir slipt bort av steinsprang i løpet av kort tid.. Lenke til kommentar
exs Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 prøv heller med varmebestandig hammerlakk som du maler på...... den tåler utrolig mye mer enn vanlig spraylakk Lenke til kommentar
plankeby Skrevet 23. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2006 Tenkte bl.a. at steinsprang vil slipe bort lakken. Har inntrykk av at sveisekjøtene er det som ruster fort/først. Skal kjøpe et par bukker og jekke bilen opp. Syntes det er mye å betale 600 kr for montering (et verksted vil vel bruke maks 30 min på dette). Skulle gjerne hatt to kjøreramper til å kjøre bilen på, som er laget for biler med lav front. Standardkjørerampene har før høy stigning slit at bilen bare vil dytte dem foran seg. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 Kan jo vurdere rustfritt eksosanlegg, sjølv om det er litt dyrare. På min bil løsna den bakerste potta og skjøten var rusta heilt av. Eg ville ikkje bruke 1500 på dette og i lag med far min sveiste me eit nytt feste og spraya heile skjøten med varmebestandig lakk, berekna på eksosanlegg. Det fungerte veldig fint, og har ikkje sett noko teikn til slitasje etter 2-3 månader. Korleis det vil gå framover og kvaliteten på denne lakken veit eg ikkje, men det er vel verdt ein sjekk. Det viktigaste er som du seier i flensen (skjøten). Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 (endret) Ville mye heller kjøpt rustfritt da, selv om det er en viss prisforskjell... Det å lakke eksosanlegg har ikke mye for seg tror jeg. Varmebestandig lakk er ofte laget for 600 grader (noen mer) men ikke temperaturforskjellen 600 (eksosen kan også bli en GOD del varmere) til 10 grader, som i en vanndam.. Edit: Er den for lav så tar av fangeren.. Det må jeg Endret 23. februar 2006 av Pluggen Lenke til kommentar
d4d Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 Jeg lakkerte utrolig nok eksosanlegget med mange strøk 600 graders lakk fra Biltema. Ble lakkert i 1998 ( ca. mulig før ) og er like fint nå. Jeg vil påstå at det hjelper, med det finner du jo ut hvis du prøver Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå