PrayingMantis Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 (endret) Heisann Klarte selv for kort tid siden å døpe Logitech DiNovo tastaturet mitt med en halvliter pils. Gjett om hjertet banket da ! Jeg fikk røska ut batteriene og plugget i mitt gamle tastatur. Måtte jo spørre litt rundt på nettet om hva jeg skulle gjøre nå. Var det noen sjangs å få reddet det ? Etter litt om og men så fikk jeg omsider gode svar, så jeg valgte å trøkke til. Jeg skrudde fra hverandre hele tastaturet og tok det med inn i dusjen. Der skrudde jeg på varmt vann, ikke kokende, men varmt. Er jo mye kliss i øl, så dette måtte jo bort. Brukte vel fem minutter bare for å være sikker. Så var det å riste av det jeg klarte, for så å tørke forsiktig siste greiene. Så stappet jeg tastaturet i stekeovnen og satte det på 50 grader over natta. Trodde da at dette skulle være nok, så jeg skrudde sammen sakene og tok det for en prøvetur. Neida, her var det ting og tang som ikke stemte. Ok, ut på ny spørrerunde på nettet, og kom da frem til at jeg måtte skru det HELT fra hverandre. Nappe av alle knappene, så festene til knappene, og så måtte jeg få rengjort både under plastikkfilmen og også oppå kretskortet. Jeg hadde en flaske blå isopropanol liggenes, og folka sa dette var helt greit å bruke. Bare gå varsomt frem med en q-tip. Ok, da gjorde jeg dette, og jeg var veldig nøye. Isopropanol tørker jo veldig fort, men jeg lot det likevel ligge over natta. Så skrudde jeg ihop klaviaturet, og tvinnet tomler. Jommen meg funket det som fot i hose. Ble rimelig lettet etter dette selvom jeg selvsagt klarte å brekke én knapp i eskapadene. Var ett av festene under. Får håpe noen andre får bruk for dette, for det ER en mulighet. Jeg helte jo nesten hele halvlitern over :!: PS: Om du lurer så er det faktisk det tastaturet jeg skriver dette innlegget med som ble døpt Endret 23. februar 2006 av gixxerman Lenke til kommentar
Mr_Kragtorp Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 Har klart å døpe tastaturet med en høl boks meg general! men men Lenke til kommentar
schmelck.no Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 Litt morsomt at jeg kom over denne tråden idag. Dama klarte å velte et glass saft over laptopen min (for det meste tastaturet). Jeg reiv ut batteriet og holdt pcen over hodet for at det ikke skulle renne noe nedi selve PCen (som det forsåvidt gjorde). Skrudde ut tastaturet og div andre deler for å rengjøre. PCen funker utrolig nok helt feilfritt! Fra før jeg har i fylla sølt 0,5L øl over den, sovnet drita full og siklet over tastaturet (da tok venstre musetast under touchpaden kvelden, men den bruker jeg ikke uansett). Etter saft episoden igår så gikk visst høyremusetast og endel av tastene er relativt trege/seige. Da min laptop er en meget dyr IBM så tenkte jeg at det må jo koste en formue å kjøpe nytt tastatur, men det var visst under 400kr for et nytt ett! Så nå tror jeg bare at jeg kjøper et nytt... Da jeg vasket tastaturet sist gang brukte jeg rett og slett sprit og qtips, men enklete av tastene har fått en tendens til å falle av etter at jeg tok dem av. Men det er bedre å ha et tastatur med tastser som faller av enn et som ikke funker! Så jeg kan også fint backe opp tipset fra gixxerman :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå