Gå til innhold

Noen spørsmål om Creative Zen Vison:M

Anbefalte innlegg

Hei!

Har nå hatt Zen Vision:M i noen dager og er forøvrig kjempefornøyd. Men, det er et par ting jeg lurer på;

1. Jeg synes lydnivået er altfor lavt på spilleren, ofte så opplever jeg at jeg må skru opp volumet på fullt og alikevel synes jeg det er for lavt. Jeg har ikke dårlig hørsel for å få det på rene, men alikevel synes jeg volumet er lavt - det samme synes mange andre jeg har spurt om saken. Lurer derfor på om andre sliter med lavt volum og om dette muligens er noe som er rettet på i en eventuell firware-update?

2. Når jeg overfører single (ikke i mapper) sanger til "musikk-mappa", så ser jeg alikevel navnet på albummene når jeg går inn på "album" i menyen. Finnes det ingen mulighet for at man bare kan vise virkelig album i denne seksjonen? Altså at hele album (i mapper) bare er synlige under "album" og single sanger ikke.

Hvis noen har noe å bidra med ville jeg satt stor pris på det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Huff! :no: Nå er jeg vanvittig lei av musikk-biblioteket på denne spilleren. :mad:

Er det virkelig ikke mulig å stille opp sanger etter artist? Og hvorfor i svarte kan man ikke vise selve filnavnet til mp3-filen når man blar i biblioteket i stedefor sånn dum informasjon som ligger "i" mp3-fila. Er så vanvittig irriterende å bare se f.eks. "track01" <----er jo umulig å vite hvilken sang dette er!

Finnes det en løsning på frustrasjonsmomentene mine, eller må jeg fortsette plages over elendig konstruksjon av musikkbiblioteket på Vision:M?

Endret av håvard87
Lenke til kommentar
Huff! :no:  Nå er jeg vanvittig lei av musikk-biblioteket på denne spilleren. :mad:

Er det virkelig ikke mulig å stille opp sanger etter artist? Og hvorfor i svarte kan man ikke vise selve filnavnet til mp3-filen når man blar i biblioteket i stedefor sånn dum informasjon som ligger "i" mp3-fila. Er så vanvittig irriterende å bare se f.eks. "track01" <----er jo umulig å vite hvilken sang dette er!

Finnes det en løsning på frustrasjonsmomentene mine, eller må jeg fortsette plages over elendig konstruksjon av musikkbiblioteket på Vision:M?

5795357[/snapback]

Finnes nok ingen løsning så vidt jeg vet.

Det er ikke noen elendig konstruksjon av musikkbiblioteket på spilleren, det er nok heller en elendig konstruksjon på ditt musikkbibliotek :)

Mediamonkey er et genialt program for å legge til ID3-tags (filinformasjon som ligger inne på selve MP3-fila) om du har organisert musikken din etter filnavn. Den kan tagge alle filene dine vha. filnavn, så om du setter deg ned en halvtime med det programmet så får du organisert all musikken din uten problemer.

Uansett, jeg er enig i at det blir litt smådumt at det legges til et nytt album i albumoversikten, uansett om det er snakk om bare en sang eller et helt album. Men tviler på at du kan gjøre noe med det.

Selvfølgelig er det mulig å stille opp sanger etter artist, en av funksjonene på spilleren er jo å sortere hele biblioteket etter nettopp artist. Det eneste du trenger å gjøre om du vil spille av flere albumer fra samme artisten er å lage en spilleliste, og dette kan du gjøre inne på selve spilleren vha. "høyreklikk"-knappen, og deretter lagre "Playing Now" lista som en ny spilleliste. Men det er så klart enklere å lage spillelistene inne på selve PC'en.

Lydnivået kan kanskje være litt lavt til tider, men jeg vet ikke om jeg ville installert amerikansk firmware uten videre... Kan godt hende det funker fint, vet ikke jeg.

Lenke til kommentar
Hvis man tar bilder med et vanlig kamera, går det da ann å legge inn bildene på zen vision:M??

ps. jeg har minnekortleser...

5805499[/snapback]

Ja, du kan ha bildefremvisning og alt på den, men du er avhengig av en PC for å overføre bildene. Du kan ikke overføre direkte fra kamera/minnekortleser til spilleren.

Lenke til kommentar
leste på en test at den hakker hvert 10-15 minutt.. Noen med spilleren som kan bekrefte eller avbekrefte dette??

5823235[/snapback]

Hakker? Mener du når den spiller video?

Har ikke merket noe til dette. Har sett igjenom en sesong Trigun, og sett Final Fantasy på den. Ikke noe hakking i det hele tatt. Sett en god del andre serier/klipp på den også, ikke antydning til hakking, selv når jeg har spolet igjennom halve fila.

Lenke til kommentar
leste på en test at den hakker hvert 10-15 minutt.. Noen med spilleren som kan bekrefte eller avbekrefte dette??

5823235[/snapback]

Det er fikset i nyeste firmware.

Jeg har installert amerikansk firmware og merket ikke noe forskjell på volumet eller noe annet. Jeg tror den norske og amerikanske firmwaren er helt lik.

Jeg bruker winamp til organsiering av ID3-tagger, men det er en del jeg ikke har fått organisert enda. Vurderer å prøve mediamonkey siden så mange sier at det er bra.

Men jeg har lagt over store deler av musikksamlingen min og har lyst til å endre ID3-taggene på filene som ligger på spilleren. Media Explorer er håpløst til dette. Da jeg redigerte informasjonen på spilleren med winamp tror jeg det bare ble endret i winamp. Det ble hvertfall borte da jeg koblet fra spilleren.

Går det ann å få winamp til å klare å redigere ID3-taggene så det blir lagret i filene? Eller er det noen som vet om et bra program for redigering av ID3-tagger på spilleren. Funker f.eks. MediaMonkey til dette?

Edit: Jeg prøvde MediaMonkey litt nå og av det jeg har rukket å prøve nå var noe bedre og noe dårligere enn winamp. En av tingene som er bra i winamp er mulighetene til sortering av ID3-tagger på forskjellige måter. Kanskje dette går i MediaMonkey også, har ikke fått prøvd ut så mye enda. MediaMonkey kunne ikke sortere etter ID3-tagger på mp3-spilleren og dette er jeg avhengig av hvis jeg skal sortere filene på spilleren

Men MediaMonkey klarte heller ikke å lagre ID3-taggen i filene på spilleren. Betyr dette at jeg må enten bruke MediaExplorer (som tar en evighet) eller at jeg må overføre filene på nytt?

Endret av trygveaa
Lenke til kommentar
Men MediaMonkey klarte heller ikke å lagre ID3-taggen i filene på spilleren. Betyr dette at jeg må enten bruke MediaExplorer (som tar en evighet) eller at jeg må overføre filene på nytt?

5823423[/snapback]

Høres ut som om at det ikke funker å lagre ID3-informasjon på filer som allerede ligger på spilleren, så den eneste muligheten er vel å overføre på nytt etter å ha lagret taggene, eller bruke mediaexplorer.

Lenke til kommentar

Jeg vil anbefale musicmatch jukebox til endring av id-tagger på sanger (og avspilling på pcen for den saks skyld). Programmet har myyyye bedre organisering av musikkbiblioteket enn noen andre spillere jeg har brukt og du kan legge inn svært mange felter med info i låtene dine. Dessuten kan du tagge et album med samme artist og albumnavn på få sekunder ;)

Lenke til kommentar

Da er det bestemt at det blir denne i stedet for sanse e200.. :)

Men lurer på en ting. Er det best å betale ca 2700 på nettet, eller 3000 hjemme i butikken? Er snakk om 300, men er kanskje bedre support og service i en butikk enn på internett? eller i alle fall enklere?

Lenke til kommentar
Da er det bestemt at det blir denne i stedet for sanse e200..  :)

Men lurer på en ting. Er det best å betale ca 2700 på nettet, eller 3000 hjemme i butikken? Er snakk om 300, men er kanskje bedre support og service i en butikk enn på internett? eller i alle fall enklere?

5825896[/snapback]

Jeg sa til meg selv at jeg skulle kjøpe spilleren på nettet fordi det nesten alltid var billigere, men jeg fant ut at med frakt ble prisen akkurat den samme - eller høyere. Betalte 2998 kr ellernoe.

Ville i alle fall tro det er lettere å får support/service når du har kjøpt i en vanlig butikk, også blir det kanskje ikke så mye ventetid i og med at du ikke først må sende den til nettbutikken osv... Men dette har jeg ikke erfaring med i det hele tatt fordi jeg aldri har hatt feil på mine elektroniske produkter :D

Lenke til kommentar

Jeg har installert Musicmatch nå. Den opptager mp3-spilleren og sa at den kunne støtte spilleren bedre hvis jeg installerte plugin. Jeg trykket ok og fikk beskjed om at pluginen var installert, men den finner ingen sanger. Det står ikke at det ikke er noen sanger, det bare er tomt.

edit: Nå etter ganske lang venting kom filene, men det går ikke ann å redigere ID3-tagger.

Må vist redigere ID3-taggene på PCen å legge over filene på nytt.

Endret av trygveaa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...