Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Nybygget pc ingen VGA signal.

Anbefalte innlegg

Bygget en ny PC som en tjeneste for noen igår.

Men når alt var på plass og det er tid for oppstart så starter maskinen, men monitoren reagerer ikke. Tyder på at det ikke er noe VGA signal.

Har testet 2 forskjellige monitorer, og 2 forskjellige kabler.

Maskinen høres ut som den booter normalt. Jeg forsøkte clear BIOS og etter det får jeg et par lengere piip fra pc-høytaleren, som man får når det er noe BIOS instillinger som ikke stemmer(?).

Men, fortsatt ikke noe bilde, og ingen reaksjon på monitor. Dvs den står fortsatt i Power Save Mode.

PC'n består av følgende:

- 300W PS med 24pin powerkontakt, kan deles for å passe 20pin(har også overgang hvis det skulle hjelpe)

- MSI K8MM-V Socket754 (med 20pin powerkontakt +4pin cpu power)

- Ingen skjermkort, bruker hovedkortets VGA kontroller

- 2x Apacer 512MB DDR266 PC2100 RAM

- AMD Sempron 3400+

- Maxtor 80Gb ATA-133

- DVD-RW (skulle vel neppe ha noen innvirkning)

Ingen andre kontrollere, bruker kun hovedkortets tilkoblinger.

Har bygget masse maskiner tidligere, men er riktig nok et par år siden sist. Noe jeg har glemt kanskje? Eneste jeg er litt usikker på og skal sjekke er kabinettet tilkoblinger til hovedkortet, vet ikke om alle er riktig vei osv. Men maskinen skal da boote til BIOS med bilde tross alle sånne småfeil.

Håper virkelig det er noen som har noe tips i løpet av dagen. Skulle gjerne fått den igang ikveld.

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Den pipingen du hører kan fortelle deg hva som er galt. Du kan finne oversikter over pip koder for din BIOS på nettet.

5652149[/snapback]

Skal sjekke opp det. Men de første gangene, før jeg resatt BIOS så var det ikke noe pip.

Lenke til kommentar

Ifløge beep code'ene kan det virke som det er VGA error, ikke noe sjokk.

Første tanken som slo meg når jeg testet de første gangene var at BIOS var satt med AGP som video. Trudde derfor det skulle hjelpe med en clear BIOS, men det er kanskje ikke standard at on-board VGA er default.

Har funnet frem et gammelt GeForce AGP kort til testing.

Skal gå frem som zeltex foreslår ikveld. Håper på det beste.

Endret av FlaK
Lenke til kommentar
Hvilken GeForce modell er det?

5652505[/snapback]

Tja :)

Creative LTD 1999 står det, så ikke siste utgave kan du si.

GeForce2 kanskje, ser ut som 24Mb RAM.

Noe fare for noe forskjellig AGP standard? Eneste jeg trenger er å få opp bilde og komme meg i BIOS, håper jeg hvertfall.

Lenke til kommentar

Er litt på gyngende grunn når det gjelder dette, men tror at veldig gamle skjermkort har problemer med å virke på "nye" hovedkort. Mener det var at AGP 1x/2x kort brukte andre spenninger, og derfor kan virke dårlig på AGP 4x og 8x hovedkort.

Det er mulig dette bare var et problem før i tiden. Jeg slet i hvert fall med at det ikke virket når jeg kjøpte nytt hovedkort og prøvde å bruke mitt gamle TNT2 skjermkort for flere år siden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...