Nissenakke Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 Etter å ha sett flere gode tester av Fujifilm E900, vurderer jeg sterkt å kjøpe meg dette kameraet. Ser ut til å være noe av det bedre jeg kan få med mitt budsjett. Spørsmålet er da hvilket minnekort jeg skal gå for: Regner ikke med å kjøpe noe mindre enn 1GB kort, siden dette tross alt er et 9 megapixel kamera(for ikke å snakke om hvis en skal bruke RAW på dette kameraet...). Spørsmålet er da om "type M" vil holde, eller om jeg bør gå for "type H"? Har sjekket litt på diverse nettbutikker, og det ser ut for meg som om kun Olympus har "type H"-kort. Kan "type M" bli litt for tregt - spesielt ved video-opptak(selv om det ikke er så viktig for meg) - bør jeg gå for "type H"? Hvordan er kvaliteten på Olympus sine kort? Ser ikke ut for meg som om SanDisk har "type H" kort(ville i så fall gått for SanDisk). Noen erfaringer? Lenke til kommentar
jvc1986 Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 Hvis du kikker nærmere på Sandisk sine kort så er de som oftest produsert av Fujifilm eller Olympus (ja det står Fujifilm på selve kortet) Hva som er best i ditt tilfelle skal jeg ikke uttale meg så mye om, men hvis det ikke er store prisforskjellen ville jeg tatt det raskeste- selv om det ikke har så mye å si hvis du ikke tar mye seriebilder(les 3bps++). Lenke til kommentar
Nissenakke Skrevet 23. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2006 Takk for svar! Da er vel i grunn saken klar. Olympus sitt 1GB type H kort er faktisk 300 kr billigere enn SanDisk sitt type M kort(hos mpx.no). Så hvis kvaliteten i praksis er den samme, og type H er raskere, så går jeg definitivt for Olympus. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå