RamGuy Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 (endret) Jeg har Corsair XMS3200LL TWINX DDR400 1024MB (2x 512MB) "CMX512-3200LL"minnebrikker nå, og jeg ønsker gjerne å oppgradere til 2GB minne. Så jeg tenkte først på å anskaffe meg et par til av Corsair XMS3200LL TWINX DDR400 1024MB (2x 512MB) minnebrikkene, men de koster litt i det meste laget syntes jeg. Så jeg må nok ha noe litt billigere denne gangen. Derfor lurte jeg på hva slags kort jeg kan/burde kjøpe når de skal jobbe sammen med minne: "CMX512-3200LL"minnebrikker. Så jeg trenger noen gode tips til hvilke(ne) minnebrikker jeg burde anskaffe. --------------------------------------------------------- PS: Jeg er ikke helt sikker på om jeg har disse kortene eller disse kortene Finnes det en enkel måte å finne ut hvem jeg har? Og hva er egentlig den store forskjellen på dem? Endret 23. februar 2006 av RamGuy Lenke til kommentar
toretors Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 Det er egentlig det samme hva du kjøper, prøv å se om du kan få like timings på modulene, ellers kan du jo vente og spare litt mer. Lenke til kommentar
eternal Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 de du linker til der er ecc/reg. er det det du har og? Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 24. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2006 Som jeg sa på slutten av min første post: PS: Jeg er ikke helt sikker på om jeg har disse kortene eller disse kortene Finnes det en enkel måte å finne ut hvem jeg har? Og hva er egentlig den store forskjellen på dem? Lenke til kommentar
b-real Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 (endret) Som jeg sa på slutten av min første post: PS: Jeg er ikke helt sikker på om jeg har disse kortene eller disse kortene Finnes det en enkel måte å finne ut hvem jeg har? Og hva er egentlig den store forskjellen på dem? 5660324[/snapback] Prøvd programmer ala sisoft sandra eller andre software som kan skjekke hvilken hardware du har på din pc? Edit: de ene du linker til er ECC-brikker. Error Correction Code (ECC) er et samlebegrep på ulike metoder for å kontrollere og rette dataintegritet. Forskjellige metoder kan detektere og rette feil av forskjellig alvorlighetsgrad. De enkleste metodene kan detektere avvik på en enkel bit, mens mer avanvserte metoder kan detektere avvik på flere bits. Generelt sett vil metoder for å avdekke større feil føre til mer tillegs-data. Så vidt så jeg husker så er ikke ECC noe en normal bruk MÅ, er mere server krav. Endret 24. februar 2006 av B|Real Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå