Gå til innhold

spenninskonverter 12V --> 230V tåler pc dette?

Anbefalte innlegg

Hei har nettopp investert i en spenningskonverter Det er 300 watt versjonen av Denne typen

jeg skal bruke denne til og lade en bærbar pc fra to serie kobla bil batterier som igjen er koblet til et solcelle panel. Det som forundre meg er at på pakken står det at den skal fungere til og lade bærbare PC-er og mer til, men i manualen inni står det at det ikke skal kobles til noen sensitive systemer som trenger en ordentlig sinuskurve siden denne etterlater firkantpulser. spørsmålet mitt er: Kan jeg bruke denne til og lade min bærbare uten at jeg risikere å skade den?

(det er forresten en SHG note 8600) på laderen står det at den trenger 100-230V, 1,4 amper, 50-60Hz.

jeg tar forbehold om en hau med skrivefeil og jeg er litt på glatt isen her siden strøm ikke er mitt tema, men trenger virkelig hjelp her :cry:

Edit: innleg nummer 100 :w00t:

Endret av Computerwolf
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Brukte en tilsvarende fra Belkin også på 300W til å lade Laptop / PDA / MP3-spiller og ellers det meste som kan gå tom for strøm når man er på tur. Gikk helt smertefritt helt til i forrige uke da den dumme belkin-boksen døde på seg. DA oppdaget jeg hvor fort man blir avhengig av duppedingser! Bor i Lofoten nå, og det er ikke mulig å oppdrive en sånn boks på mer enn 150W her i området, og det er jeg redd kan bli litt lite...

Lenke til kommentar
Men 1,4A på 230v blir jo 322W.

5654057[/snapback]

Det er vel ikke trolig at en bærbar trekker så mye.

på laderen står det at den trenger 100-230V, 1,4 amper

Det er jo et multispenningsadapter, og når det er angitt max strøm så må jo det bli for den laveste spenningen. Da blir det 140 Watt.

Lenke til kommentar

Henger meg på Hårek...til utstyr som har switchmode strømforskyninger skal invertere med firkantpuls fungere veldig greit.

Angående effekten så har jeg ikke sett strømadaptere til bærebare PC som leverer med enn 90W. Dvs maks 100W trekk fra inverteren.

Å lage et filter som skal lage sinuskurve av 230V firkantpuls tror jeg nok man bare kan glemme. Bl.a. vil spenningen bli for lav da toppspenningen ved 230V RMS sinus er 325V.

space

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...