Howard Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 Corsair har lansert Nautilus500, et eksternt vannkjølingssett med svært enkel montering. Les mer Lenke til kommentar
hanekam Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 dette virker jo som et godt alternativ for oss som ikke vil modde i stykker kabinettet får å få plass til vk. men selvfølgelig vil jo kjølingen være dårligere enn med et Vk kjølesystem, men hvis det holder det de lover på 30% bedre enn luft. er jeg med jeg.. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 dette virker jo som et godt alternativ for oss som ikke vil modde i stykker kabinettet får å få plass til vk. men selvfølgelig vil jo kjølingen være dårligere enn med et Vk kjølesystem, men hvis det holder det de lover på 30% bedre enn luft. er jeg med jeg.. 5651666[/snapback] VK? Mener du vannkjling da? Og hvorfor må ytelsen bli dårligere med ekstern vannkjøling? AtW Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 In Corsair's own tests, the Nautilus 500 was able to knock 14C off the load temperature of an Athlon 64 3700+ and 16C off a 3GHz Pentium 4 Prescott, while set to its quiet mode REF: hexus.net Lenke til kommentar
Drunken_Master Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 Lurer på om den er stille jeg Men kjøler jo godt nok... Lenke til kommentar
Solefald Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 kunne vert fint å hatt vedsiden en SFF boks:D Lenke til kommentar
Åsmund@ATi Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 Vel Cebit messa kommer til og vise mye mere av eksterne kjølesystemer. Det blir nok den nye hitten dette året. Vet at Corsair, Zalzman, Waterchill, Thermaltek, Koolance, Asus, Abit har vertfall nye systemer som de skal vise. Men den Corsair Nautilus 500 er ikke en dum sak nei. Lenke til kommentar
brsseb Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 Tar mindre plass en Zalman Reserator-tårnet mitt iallefall . Men den er passivt kjølt da, for oss som er ekstremt allergisk som viftestøy. Men så bra ut dette her for dem som vil ha vannkjøling og tåler en liten vifte på radiatoren. Lenke til kommentar
Åsmund@ATi Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 http://www.hothardware.com/viewarticle.asp...cleid=789&cid=9 Link til test av Corsair Nautilus 500 Lenke til kommentar
aksjonist Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 http://www.hothardware.com/viewarticle.asp...cleid=789&cid=9 Link til test av Corsair Nautilus 500 5651990[/snapback] Ser jo ut til at det er ubetydelig lyd fra viften på denne Sitat fra testen: We also planned to give you some data using our trusty sound level meter, but we're happy to report that the Nautilus 500 was so quiet that out meter didn't register any sound from 1 ft. away. That's not to say the unit is completely silent, but it was too quiet to register on the meter. With the fan in low speed mode, there is no way you'd be able to hear the Nautilus 500 if it was placed under your desk. And with the fan in high speed mode, it was slightly louder, but still very quiet. A quiet running PSU or typical 7200 RPM hard drive will generate more noise than the Nautilus 500. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 http://www.hothardware.com/viewarticle.asp...cleid=789&cid=9 Link til test av Corsair Nautilus 500 5651990[/snapback] Ser jo ut til at det er ubetydelig lyd fra viften på denne Sitat fra testen: We also planned to give you some data using our trusty sound level meter, but we're happy to report that the Nautilus 500 was so quiet that out meter didn't register any sound from 1 ft. away. That's not to say the unit is completely silent, but it was too quiet to register on the meter. With the fan in low speed mode, there is no way you'd be able to hear the Nautilus 500 if it was placed under your desk. And with the fan in high speed mode, it was slightly louder, but still very quiet. A quiet running PSU or typical 7200 RPM hard drive will generate more noise than the Nautilus 500. 5652030[/snapback] Jeg lurer litt på den lydtrykknivåmåleren der, 1 feet er bare 30 cm, og jeg ville blitt kraftig overrasket om det ikek var ihvertfall over 20 dba på den avstanden. AtW Lenke til kommentar
Big SturL Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 Thruth be told, så kunne den sett bedre ut. Hvorfor kan ikke alle gjøre som Asetek og kjøre litt sammarbeid med Lian Li? Omg, den der kunne blitt fet med a touch of ze Li Li. Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 Hadde den absolutt ikke blitt. Lian li er noe overhypa fjortismøl. Lenke til kommentar
Din_Laban Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 Syns ikke det så værst ut, dete systemet. -eneste som man kunne ønske seg er et kabinett som enhten hadde kunne stått "fast" på, og en vannblokk med gjennomsiktig deksel. Tror jeg skal kjøpe et sånt sett. Det skal være enkelt... Lenke til kommentar
b-real Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 (endret) Hadde den absolutt ikke blitt. Lian li er noe overhypa fjortismøl. 5652547[/snapback] Vel, beklager å måtte si det, men du tar feil Men ja, den løsningen der fristet faktisk ganske mye ja. Endret 23. februar 2006 av B|Real Lenke til kommentar
Brusfantomet Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 Nå er det ikke bare Allfather som mener lian li er overhypa da. Men, jeg håper de ikke lager et sett med lignende svakhet som cpu blokka til big water, blir fotsatt nervøs når jeg tenker på den blokka. Lenke til kommentar
Din_Laban Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 Nå er det ikke bare Allfather som mener lian li er overhypa da. Men, jeg håper de ikke lager et sett med lignende svakhet som cpu blokka til big water, blir fotsatt nervøs når jeg tenker på den blokka. 5653618[/snapback] Jeg bytter glatt i andre blokker, og NB og skjermkort vannkjøles i samme slengen. I have been shaved from noise and overheating. hehe Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 (endret) Pumpa eksternt kan bli bråkete, hvordan er lydnivået på dette? Virker perfekt til shuttles osv. Vifter kan gjøres lydløse på vannkjøling, men pumpa er ofte en faktor på lydnivå. Endret 24. februar 2006 av Theo343 Lenke til kommentar
brannslange Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 http://www.hothardware.com/viewarticle.asp...cleid=789&cid=9 Link til test av Corsair Nautilus 500 5651990[/snapback] Det var utrolig nok ingen bilder av et kabinett med vannkjølingen påmontert (!). Jeg lurer litt på hvordan utseende med denne dingsen blir, samt hvordan kablene fra vannkjølingen skal strekkes. Om de skal gå rundt hele kabinettet og ned gjennom noen ledige PCI-slots så blir det liksom ikke så veldig pent.. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 På en shuttle kan den stå i bakkant. Og er vel ingen med shuttle i stua som vil bruke vannkjøling alikevel antar jeg? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå