henrik_f Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 Hei! jeg driver og lager til en side men nå mangler jeg admin panel / loggin. jeg trenger det til og redigere på sidene, men er ikke helt sikker på kordan man koder et slikt. ps har prøvd cutenews de fungerer ikke til mitt bruk.. Takk Lenke til kommentar
Mats Danielsen Skrevet 28. februar 2006 Del Skrevet 28. februar 2006 Ajfork eller Wordpress! Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 28. februar 2006 Del Skrevet 28. februar 2006 Innlogging: - Sjekk at inntastet passord og brukernavn stemmer (MERK: du bør ufarliggjøre brukernavnet ved å benytte mysql_real_escape(), addslashes() eller lignende) - opprett en session med brukerid/brukernavn, passord (hashet sha1 eller md5), ip og browser (+ andre ting du måtte ønske) Sjekk på hver side: - Sjekk at brukerid/brukernavn og passord stemmer (for å unngå at noen på samme webhotell skulle finne på å noe) - Sjekk at browser og ip stemmer overens - Hvis en av de to over feiler ugyldiggjør du session ($_SESSION = array(); og session_destroy()) hvis ikke åpner du siden Utlogging: - $_SESSION = array(); og session_destroy(); Lenke til kommentar
aeinstein Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 (endret) Se den kan brukes ja. Men jeg har noen enkle (!) sessions login greier, og jeg ender opp med: Warning: session_start(): Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /customers/soteland.net/soteland.net/httpd.www/phpeditor/innlogget.php:2) in /customers/soteland.net/soteland.net/httpd.www/phpeditor/innlogget.php on line 3 Du er nå logget inn med brukernavn: . Logg ut Hver gang... har kopiert slavisk (og erstattet brukernavnene da ++) to uavhengige koder som begge resulterte i dette Noen hint? edit: logginn.php <form name="sporring" method="post" action="logginnaction.php" enctype="multipart/form-data"> Brukernavn: <input type="text" name="brukernavn" maxlength="30"> <br> Passord: <input type="password" name="passord" maxlength="30"> <br> <input type="submit" value="Logg inn"> </form> logginnaction.php <?php $brukernavn = "brukenavnetmitt"; $MD5_passord = "d3454db4355e44ce36518568red22590e8"; $brukerdata = $_POST['brukernavn']; $passord = md5($_POST['passord']); if($passord == "$MD5_passord" && $brukerdata == "$brukernavn"){ session_start(); $_SESSION['innlogget'] = 1; $_SESSION['brukernavn'] = $brukernavn; $_SESSION['passord'] = $MD5_passord; echo "<a href=\"innlogget.php\">Gå til editor</a>"; // header("Location: innlogget.php"); } else{ echo "Feil brukernavn eller passord! Sjekk at Caps Lock ikke er aktivert og prøv igjen."; } ?> innlogget.php <?php session_start(); if($_SESSION['brukernavn']=="brukenavnetmitt" && $_SESSION['passord']=="d3454db4355e44ce36518568red22590e8") { echo " <!-- Din HTML kode her! --!> <br> Du er nå logget inn med brukernavn: $brukernavn. <br> <a href=\"loggut.php\">Logg ut</a> "; } else { echo "Du må være logget inn for å nå disse sidene! <a href=\"login.php\">Logg inn</a>!"; } ?> Har prøvd videresending med header("blabla Skal egentlig bruke database for å henta passord, men når ikke dette funker så vil jeg få det til å virke først. Så jeg sitter fast med en session_start() som er sinna på meg (tror jeg) Endret 14. mars 2006 av aeinstein Lenke til kommentar
trondes Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 (endret) Se den kan brukes ja.Men jeg har noen enkle (!) sessions login greier, og jeg ender opp med: Warning: session_start(): Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /customers/soteland.net/soteland.net/httpd.www/phpeditor/innlogget.php:2) in /customers/soteland.net/soteland.net/httpd.www/phpeditor/innlogget.php on line 3 Hver gang... har kopiert slavisk (og erstattet brukernavnene da ++) to uavhengige koder som begge resulterte i dette Noen hint? 5750922[/snapback] header informasjonen må sendes før noe annet blir sendt ut.. dvs at dette må plassere slik at det ikke kommer noen "print" eller andre ting først. Du må også passe på at det eikke er noen blanke linjer/tegn før <?php tager. EDIT: du ser også hvor outputen startet: /customers/soteland.net/soteland.net/httpd.www/phpeditor/innlogget.php linje 2 og 3.. Endret 14. mars 2006 av trondes Lenke til kommentar
aeinstein Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Da fikset jeg feilmeldingen med å ta bort et mellomrom/nylinje før <?php Da er det kanskje fikset alt... hmmm Ja dillet litt til så nå er alt bænkers! TAKK! (irriterer meg litt over php som er sååå følsomt overfor små feil som ikke sees med det blotte øye nesten...) Lenke til kommentar
thax Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 (irriterer meg litt over php som er sååå følsomt overfor små feil som ikke sees med det blotte øye nesten...) 5750953[/snapback] en feil er en feil Lenke til kommentar
MrBjoern Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 litt off topic et , eller . feil så får du jo den lange kryptiske feilmeldingen for oss som ikke er så _veldig_ flinke med php enda kan det være vanskelig og finne ut hva som er feil, spesielt når man mener at man ikke har gjort noe feil. Men slik er vel alle prog språk Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Hva har man ikke google til? Google på feilmeldinga, eller deler av den, og du bør finne svaret der. Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 ob_start og ob_flush kan brukes når du får den feilmeldingen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå