Gå til innhold

CS til Ubuntu

Anbefalte innlegg

Hei..

Sitter på et lan nå, og en her har et jævelig problem med windows, så vi stappa inn Ubuntu på en 20 gb disk..

Han er glad i CS, så jeg lurer på om det er veldig vanskelig å få til CS i Ubuntu..

Hadde i så fall, vært kjekt med en step-by-step guide, fordi jeg er ikke veldig god i linux..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

er det bare jeg som syntes det ikke er så sinnsykt dyrt med 40kr i månden for cedega? Om dere bare spiller cs så skjønner jeg det kanskje. Men transgaming prosjektet er jo noe av det største som skjer for å få linux til å bli mer "mainstream". Det er verdt å støtte det.

Lenke til kommentar
Men transgaming prosjektet er jo noe av det største som skjer for å få linux til å bli mer "mainstream". Det er verdt å støtte det.

Er litt uenig. Transgaming er etter min mening ikke bra for Linux. Når firmaene ser at deres spill (gjelder også programvare) kan emuleres ok i Linux så gidder de ikke å lage en native port.

Lenke til kommentar
Men transgaming prosjektet er jo noe av det største som skjer for å få linux til å bli mer "mainstream". Det er verdt å støtte det.

Er litt uenig. Transgaming er etter min mening ikke bra for Linux. Når firmaene ser at deres spill (gjelder også programvare) kan emuleres ok i Linux så gidder de ikke å lage en native port.

5661849[/snapback]

Definitivt enig med olear her. Transgaming gjør ikke ting bedre i hele tatt, heller tvert i mot.

F.eks så fungerer ~alle blizzard-tittlene utmerket under cedega og tror dere ikke at blizzard vet om dette?

Endret av phatsam
Lenke til kommentar

Men det er ikke som om de lagde ports før uansett. Noen få Fps spill, og sims som jeg kan huske. Og transgaming prosjektet har åpnet for flere tusen spill,

gamle og nye. Om ikke større tilgjenglighet hjelper linuxsammfunnet så må jeg ha slått meg å missforstått stort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...