stillhet Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 Har en DiskStation (DS) med 320GB HD som begynner å irritere. Ordnet meg et eSATA kabinett fra Komplett (eneste jeg fant med eSATA kabel!) og en 250 GB SATA disk som jeg har koblet til for backup av min DS. Testet en backup av ca. 80GB på den interne 320GB disken. Operasjonen tok over 5 timer (ca. USB1.0 hastighet) og jeg fikk beskjed om at "The USB Backup on DiskStation is completed successfully". Synology fikk beskjed og har kommet med ny firmware. Ny backup går i natt, er spent på resultatet. Har en WD 320GB USB2.0 disk som jeg tenkte å bruke som ekstralager. Den er NTFS formatert, og halvfull av bilder. Kobla den til og slo på, trodde det var plankekjøring. Men nei. Min DS finner den, men rapporterer ukjent filformat og dermed null innhold. Etter litt lesing av manual, konkluderer jeg med at NTFS og DiskStation sitt NATIVE format ikke er helt det samme. Skal en disk leses av DS'en må den formatteres tilkoblet DS'en! Da kan den kun leses av DS'en, ikke tilkoblet en USB-port på en PC! Jeg nekter å bruke FAT32, da kaster jeg heller hele dritten. Er jeg helt ute å kjør, eller er DS-101g+ så inni granskauen sær? Hva dersom den får hardware feil og må på service? Da må diskene som er tilkobla den og som er NATIVE formaterte vente til den er klar igjen. Tror jeg har en pent brukt DS til salgs........ Lenke til kommentar
stillhet Skrevet 23. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2006 Ny firmware og ny DSAssistent gjorde at det tok lengre tid!! Jeg fatter ikke hva som skjer og dersom ikke Synology eller noen andre snarest kan si meg hva jeg gjør galt, går det galt med min DiskStation. Har ikke hørt at det er samme rotet med f.eks. Maxtor sin løsning, at den ikke har Gigabit LAN tror jeg neppe betyr noe. Får også fremdeles melding om at den er ferdig med USB backup. Kanskje det ikke er eSATA på den, men en kamuflert USB1.0 kontakt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå