kolla2k Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 heiHei! Jeg har instalert windows 98 på en gammel compaq maskin. Men når jeg har instalert alt så får jeg problemer med å komme på internet. Jeg har ADSl ruter med switch. Jeg får feil iprage inne i ipconfig. Jeg har prøvd å sotte fast ipadresse men jeg får ikke internett. Men jeg finner andre pcer på LAN da. Dette er veldig rart..... Jeg finner noe som heter WINs server eller noe... Hva er det? Håper det er noen som kan løse problemet mitt. mvh. kolla:P Lenke til kommentar
dannko80 Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 Må grave godt i hjernebarken nå men, jeg antar du i "network options" har masse forskjellig som wins, ipx/spx og masse dill. Fjern allt av "protokoller" utenom Tcp/ip Har du dhcp stående velg obtain ip, hvis ikke sett den selv, husk du må sette gateway og dns riktig (ta en ipconfig /all på en maskin som virker) Om ikke jeg husker feil er det en wizard i "internet explorer" på "tools" som heter noe som "connect to internet" der kan du velge hvordan man skal koble pc'n på internet. Kjør gjennom den wizarden og velg "connect through lan" Håper dette kan hjelpe deg. Lenke til kommentar
kolla2k Skrevet 23. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2006 Jeg har prøvd dette flere ganger, men den finner bare feil gateway (192.168.1.2) Den riktige har jeg skrevet inn, men den får ikke internett (192.168.1.1) Men prøver å instalere win2k eller win9k så ser jeg takker for alle svar! mvh. kolla Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå