NilsJohan Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 Tenker å kjøpe meg en 19" LCD nå, maks 5k. Gamle CRTen min begynner å synge på siste verset (mørk flekk som blir større og større...). Spiller en god del fps så det er viktig for meg at det er minimalt med etterslep. Samtidig ser jeg en del på digitale bilder på PCen, så det kan gjerne være et kompromiss mellom god fargegjengivelse og lav responstid. Leste at skjermer med lav responstid gjerne har dårlig fargegjengivelse, er dette nødvendigvis sant eller finnes det unntak? Hvordan er f.eks. Samsung SyncMaster 940BF på fargegjengivelse? Lenke til kommentar
ATI9550 Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 930BF er en good og rask skjerm, men om du vil ha en skjerm som viser krystalt klar bilde går du får 940B Lenke til kommentar
HeltNils Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 (endret) Etter å ha lest meg rød i øynene på tester av 19"-skjermer har jeg funnet ut at jeg tror Samsung 970P er bra. Den er ikke best på noe, men den ser ut til å være ganske god på det meste. 930 og 940 bruker bare 6-bits fargekanaler, mens denne bruker 8-bits. Det betyr at den kan vise 16,7 mill. ekte farger. Når det står at de kan vise 16,2 mill. farger kan de egentlig bare vise 262144, og så interpolerer de med nærliggende pixler for å lure øyet. Til spilling er det neppe spesielt merkbart, men til film og ikke minst foto kan det bli for dårlig. Endret 26. februar 2006 av HeltNils Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 Har selv brukt 2 stk Samsung SyncMaster 913N siden ifjor sommer og er veldig fornøyd med denne/disse skjermene. de koster i underkant av 3000 og har 8 ms responstid... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå