Gå til innhold

Ny 19" til 1990,- Bra kjøp?

Pompen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
kommer sikkert litt ann på bruksområdet..

så, hva skal den brukes til ?

5653616[/snapback]

Den skal brukes til å ses på :p

5654112[/snapback]

Nei, kødder du ? hvem faen bruker en skjerm til å se på ?

artig kommentar du gitt...

Som det står i HW.NO sin LCD-guide:

Har du i dag intet spesielle behov vil du allikevel bli meget positivt overrasket når du går over til en LCD-skjerm. Så og si alle som kjøper en LCD-skjerm blir fornøyd med sitt valg.

5654326[/snapback]

Den er jeg enig i!

Kjøpte selv billigskjerm i sommer..

Holder fint til mitt bruk.. Ingen pikselfeil, og jeg spiller også en del på den!

Lenke til kommentar

Godt å se at det har blitt liv i denne tråden. :woot:

Mine bruksområder når det gjelder skjerm er først og fremst surfing. Noe bilde/videoredigering. Jeg spiller ikke på PC'n. Det finnes det andre maskiner til spør du meg.

Har hatt LCD i litt over to år, en 15" og jeg syntes den ble litt liten etterhvert. Hvis denne 19" skjermen (som jeg allerede har bestilt i mangel på svar) vil være like detaljert osv. så vil jeg nok bli fornøyd. Hadde til og med en blå pixel på den forrige, men så den liksom aldri.

Kremt: Den skal brukes til å sees på, ja.

Pompen

Lenke til kommentar

Fikk forklart av en selger en gang at det kun finnes 3-4 forskjellige fabrikker som lager selve LCD-displayene og leverer til alle produsentene.

Dette varen selger som argumenterte for at videoseven var samme skjerm som Grundig og Orion, bare til mye lavere pris. Jeg tror derfor at hvis ikke kravene er skyhøye kan det være greit å kjøpe billig skjerm av ukjent merke.

Lenke til kommentar
Fikk forklart av en selger en gang at det kun finnes 3-4 forskjellige fabrikker som lager selve LCD-displayene og leverer til alle produsentene.

Dette varen selger som argumenterte for at videoseven var samme skjerm som Grundig og Orion, bare til mye lavere pris. Jeg tror derfor at hvis ikke kravene er skyhøye kan det være greit å kjøpe billig skjerm av ukjent merke.

5657470[/snapback]

tja, man har faktorer som kvaliteten på panelene...og da snakker jeg om variasjoner i kvalitet fra samme fabrikk. Billigmerkene kan jo hende kjøper lavsorteringen fra hver batch, mens høykvalitetspanelene går til de produsentene som er mer avhengige av å ha bra kvalitet for å beholde det gode ryktet?

Også kan man se på kvaliteten på alt annet enn panelet i skjermen, det er jo tross alt endel kretskort og andre komponenter inne i en LCD skjerm, er det ikke? Billige kretskort og slikt kan vel fint ødelegge kvaliteten på ett ellers OK panel?

(jeg bare spekulerer)

Lenke til kommentar

Og det er ingen katastrofe om du kjøper en skjerm over nettet og er misfornøyd, for du kan bruke angrefristen uten å måtte oppgi grunn.

Men dersom man ikke har spesifike behov, vil de aller fleste bli fornøyd ved kjøp av LCD.

Har du i dag intet spesielle behov vil du allikevel bli meget positivt overrasket når du går over til en LCD-skjerm. Så og si alle som kjøper en LCD-skjerm blir fornøyd med sitt valg.

Endret av skag1
Lenke til kommentar
Og det er ingen katastrofe om du kjøper en skjerm over nettet og er misfornøyd, for du kan bruke angrefristen uten å måtte oppgi grunn.

Men dersom man ikke har spesifike behov, vil de aller fleste bli fornøyd ved kjøp av LCD.

5671447[/snapback]

jeg testet en lcd skjerm i helga, en HP 1955. hadde ingen speseille krav egentlig, skulle bare se på plassforbruk og slikt på pulten. merket fort ettpar ting.

Høydejustering og vipping er viktig, mangler de det, blir det fort uaktuellt. Ble for vondt i nakken i lengden.

Fargene var dårlige rett og slett (mulig det har sammenheng med dårlig innsynsvinkel p.g.a. manglende høydejusteringsmuligheter)

Så ikke så mye ghosting i spill at det gjør noe, men de to argumentene der gjør iallefall til at jeg ikke hadde blitt fornøyd med overgangen til LCD, selv om jeg mener selv at jeg ikke har spesielle behov...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...