Gå til innhold

Hvor starter du helst i diskografien?


Erlendz

Anbefalte innlegg

Når jeg skal sette meg inn i nye band pleier jeg alltid å starte med den nyeste utgivelsen til bandet. Jeg vet ikke hvorfor, men det er av en eller annen grunn mest naturlig for meg. Når band jeg aldri har satt meg inn i kommer med nye skiver ser jeg på det som en perfekt anledning til å sjekke ut det aktuelle bandet. Med den nye skiva først naturligvis.

 

Har inntrykk av at folk flest liker å starte bakerst. Altså starter med bandets første skive. Med andre ord det motsatte av hva jeg gjør.

 

Hva gjør du? Har du noe fast system på hvor i diskografien du starter?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal jeg starte med et nytt band, har jeg som oftest blitt vist til det av venner. Så da er det litt hipp som happ hvor jeg starter med de nye bandene. Men hvis jeg får høre en sang, pleier jeg å høre resten av albumet, for så å gå over til de første diskene(hvis det er mulig) og gå fremover(hvis de har flere disker i den retningen)

 

Unntak er bla Dimmu Borgir, hvor jeg startet med PEM, og gikk bakover til For all tid. Samme med Einherjer. Men med Opeth, Meshuggah og annen vakker musikk har det blitt mye hopping frem og tilbake.

 

Så mitt svar blir: Hoppe frem og tilbake i diskografien...

Endret av zeltex
Lenke til kommentar

Hvis det finnes, så starter jeg alltid med liveplater. Et band må kunne prestere godt live. Da får man gjerne også et innblikk i deres store hits og mindre kjente sanger.

Snakker ikke om black metal da, der går det mest bare på "flaks".

 

Hvis de ikke har liveskiver leter jeg etter anmeldelser av forskjelige plater, og sjekker ut de som har best anmeldelse, finner anbefalinger av folk som kjenner bandet fra før.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Tja. Aldri tenkt over, men jeg pleier å hoppe inn midt i, så jobbe meg fremover til den nyeste og deretter kjøpe det eldre materialet. Gudene vet hvorfor det er sånn, men platesamlinga mi bærer veldig preg av det.

 

edit: såklart med unntak av debutband. Platene til The Tangent har jeg kjøpt i rekkefølge. Ble interessert i forkant av debuten, og har fulgt dem siden de kom ut med den første..

Endret av jlarsen83
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...