Gå til innhold

Vifter til Chieftec kabinett

vidarioso

Anbefalte innlegg

Litt for varmt inne i kabinettet (41C), så jeg tenkte å montere to papst vifter av denne typen Papst vifte, 45m³/time, 19 dB(A) 80x80x25. Kabinettet er Chieftec DX01BD. Nå er jeg litt fersk, derfor lurer jeg på følgende:

Er det plass i kabinettet til disse viftene; går de inn i de lilla holderne som fulgte med kabinettet?

Hvor kobler man dem til? Regner med at de kobles rett på hovedkortet, eller er jeg på villspor her? Har et MSI 266a pro 2 HK og synes å huske at det var kun en kontakt til kjølevifter der.

Takker for hjelpen!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei...jeg har samme kabinett som deg, og jeg har montert 4 vifter av den typen du nevner. De fungerer utmerket og støyer svært lite. Kan selv ikke høre dem, da de blir overdøvet av CPU kjølern. Hvis du har tenkt å begynne med to slike, vil jeg anbefale å teste hva som blir best av å ha to foran, eller en foran og en bak(jeg satser på det siste...)

Disse viftene har 3-pins kontakt(de små som passer på hovedkortet..), men hivs du skal bestille hos Microplex, får du med overgang til å koble rett fra strømforsyningen...

MVH ZemteX

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...