vidarioso Skrevet 5. desember 2001 Del Skrevet 5. desember 2001 Litt for varmt inne i kabinettet (41C), så jeg tenkte å montere to papst vifter av denne typen Papst vifte, 45m³/time, 19 dB(A) 80x80x25. Kabinettet er Chieftec DX01BD. Nå er jeg litt fersk, derfor lurer jeg på følgende: Er det plass i kabinettet til disse viftene; går de inn i de lilla holderne som fulgte med kabinettet? Hvor kobler man dem til? Regner med at de kobles rett på hovedkortet, eller er jeg på villspor her? Har et MSI 266a pro 2 HK og synes å huske at det var kun en kontakt til kjølevifter der. Takker for hjelpen! Lenke til kommentar
zemtex Skrevet 5. desember 2001 Del Skrevet 5. desember 2001 Hei...jeg har samme kabinett som deg, og jeg har montert 4 vifter av den typen du nevner. De fungerer utmerket og støyer svært lite. Kan selv ikke høre dem, da de blir overdøvet av CPU kjølern. Hvis du har tenkt å begynne med to slike, vil jeg anbefale å teste hva som blir best av å ha to foran, eller en foran og en bak(jeg satser på det siste...) Disse viftene har 3-pins kontakt(de små som passer på hovedkortet..), men hivs du skal bestille hos Microplex, får du med overgang til å koble rett fra strømforsyningen... MVH ZemteX Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 5. desember 2001 Del Skrevet 5. desember 2001 Som zemtex sier, så gå for strømforsyningskontakten (langt ord...) og bruk medfølgene overgang. Det er unødvendig og belaste hovedkort med kabinettvifter, hvis du ikke må. [ Denne Melding var redigert av: Arctic på 2001-12-05 17:15 ] Lenke til kommentar
vidarioso Skrevet 5. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2001 Takk for hjelpen:) Bestiller vifter fra microplex nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå