GUNNISSS Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 Okey idag skulle jeg formatere pcn min for systemet mitt var helt vraket, etter at jeg hadde formaterte og skulle validere Windows så kommer denne beskjeden ! I henhold til våre opplysninger har du oversteget antall ganger du kan starte Windows med denne produktnøkkelen. Angi en annen produktnøkkel, og klikk deretter "prøv på nytt". Produktnøkkelen på 25 tegn finnes på ekthetsgarantien(COA) som er festet til datamaskinen eller Windows-dokumentasjonen. Det skal se slikt ut. http://img367.imageshack.us/img367/9748/lurtavwindows8tl.jpg Det Microsoft gjør er at de selger deg et produkt som er forseglet, på pakningen som er synelig oppgir Microsoft ingen informasjon om at du kun har lov til å formatere og installere Windows et hvis antall ganger. Hvordan skal vi forbrukere da kunne angre når vi først finner ut om denne informasjonen etter at vi har åpnet denne forseglingen. Dette må være lovstridig. Når jeg kjøpte min Windows XP Pro i 2002, oppga ikke leverandør av dette produktet meg informasjon om dette. Ikke gjorde pakningen før jeg åpnet forseglingen. Jeg akter å sende dette videre til forbrukerrådet for dette er noe jeg finner extremt urettferdig ovenfor oss forbrukere ! Jeg har betalt for et produkt som jeg akter å bruke så LENGE jeg vil, ikke fordi at Microsoft må kontrollere pirater, med at dette går utover forbrukere ! Gunstein Ildjarnstad, Jonsrud 25 3070 Sande. Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 Klikk på "Telefon" og ring inn så ordner det seg nok. Ellers ser jeg fram til å se deg på TV2 hjelper deg eller FBI med saken din;-) Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 Mulig jeg er på tynn is her, men mener at MS har gått bort fra denne løsningen her. Tror det skal holde å kontakte MS, så hjelper de deg videre. Du har jo kjøpt programmet lovlig, og begrensingen på hvor mange ganger du kan aktivere er der for å hindre kopiering. Ikke for å gjøre livet surt for deg(selv om det er det som skjer...). Men som sagt er jeg ikke 100% sikker. Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 Det er bare å trykke telefon og ringe, har gjort dette flere ganger pga jeg oppgraderer ofte og det går alltid problemfritt.. Lenke til kommentar
krizkriz Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 Veldig tungvint av Windows da. Sikkert noen som biter på og kjøper enda en lisens. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 Jepp, så lenge du ikke tilfeldigvis installerer etter kl. 22 om kvelden er produktaktiveringen unnagjort på 2 minutter. Leste du i det heletatt nederste del av den meldinga eller? Lenke til kommentar
GUNNISSS Skrevet 22. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2006 vel da kan jeg informere dere om at det ikke fungerer for meg å ringe til den automatiske telefonen dems ! Slo inn nummeret 6x helt til jeg lot, søstra mi prøve en gang. **OPPGITT** Lenke til kommentar
Sitronade Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 (endret) Ops. Dobbel... Endret 22. februar 2006 av Sitronade Lenke til kommentar
Sitronade Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 Det skjedde med min Windows XP for ikke så lenge siden...Som du sier er dette noe man bør være opplyst over...Knakk nesten CD'en av hat... Sikkert at det går ann å ringe for å få registreringskode? Lenke til kommentar
OlaOlablakken Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 Det skjedde med min Windows XP for ikke så lenge siden...Som du sier er dette noe man bør være opplyst over...Knakk nesten CD'en av hat... Sikkert at det går ann å ringe for å få registreringskode? 5650367[/snapback] Bare ring 80 05 66 15 for WinXP registrering..... Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 vel da kan jeg informere dere om at det ikke fungerer for meg å ringe til den automatiske telefonen dems ! Slo inn nummeret 6x helt til jeg lot, søstra mi prøve en gang. **OPPGITT** 5650338[/snapback] merkelig, når jeg ringte det nummeret jeg får oppgitt kom jeg til ett hyggelig menneske som hjalp meg...minimal ventetid var det også (ikke som med NGT ) Lenke til kommentar
GUNNISSS Skrevet 23. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2006 De fikk det ikke til for 50øre, så han ga meg en ny cd-key og registrerte det som produktfeil eller noe sånt :S Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 De fikk det ikke til for 50øre, så han ga meg en ny cd-key og registrerte det som produktfeil eller noe sånt :S 5652301[/snapback] Da var det tydeligvis en feil med produktet som løste seg ganske greit når du ringte til dem... Lenke til kommentar
Kul_Type Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 Har selv opplevd det samme, Det m,erkelige var at det var første gangen jeg brukte cd-keyen. Jeg stakk tilbake på butikken og sa at cd-keyen ikke funket, da fikk jeg beskjed om at jeg måtte ringe microsoft. Men jeg sa jeg skulle ha en ny, da det skulle gå ann å registrere den uten å gjøre det så forbanna tungvint. Og når jeg først kjøper noe dyrt, så regner jeg med at det skal fungere med en gang og ikke at jeg er nødt til å ringe å balle masse. Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 Jeg ringer 1 gang i mnd minst.. har 2 OEM lisenser.. og litt reinstalering blir det jo.. men mne.. altid like koselig å snakke med noen fra USA Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 Hvorfor ringer du ikke M$ norge i stedet?? Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 Fordi vær gang jeg ringer er det stengt i norge.. eller for lang kø.. Ene gangen var 1. juledag, og så har det vært litt på natta og sånn Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 Så formater på dagen da vel? De opplyser om at åpningstiden er frem til kl 22:00. De færreste har problemer med å ta en telefon før kl 22:00 en kveld. Trådstarter: Jeg tror forbrukerrådet kommer til å avvise ditt forsøk på å gå videre med dette temmelig fort. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 Dette har også irritert meg grenseløst. Det er så mye ekstra å sitte med lovlige xp installasjoner at det er en gru. En cracka sparer deg for mye arbeid. Sånn liker microsoft å plage kundene sine. De som kjøper og betaler for svi. Når de selger så selvdestruktive operativsystemer, burde iallefall nettaktivieringen fungerer bestandig og ikke ha begrensninger. I tillegg er det jo aktiveringer på oppdateringer, og enda nå i det siste slapp de genuine advantage notification som en kritisk fiks. Fatter ikke hva de tenker med. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 Det trodde jeg og, helt til jeg bytta til lovlig lisens. Å måtte ringe til MS de få gangene jeg gjør en større endring på systemkonfigurasjonen er IKKE mye arbeid. Her er det litt for mye whining synes jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå