ChristianEgeland Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 (endret) Hei! Jeg sliter litt med kommunikasjonen mellom DSL modemet og ruteren min (3com OfficeConnect Wireless 11g Cable/DSL Router). Saken er den at kommunikasjonen mellom ruteren og modemet faller ut. Dersom jeg restarter ruteren så kommer signalet tilbake i ca 5 min før det faller ut igjen. Det er også generelt dårlig ping reply når signalet er der (se bilde). Tok et screenshot av ping resultatene jeg får - hvor 192.168.1.1 er modemet og 192.168.100.100 er 3com ruteren. Kommunikasjonen fra pc til 3com ruter går trådløst mens det er kabel (standard CAT5) mellom ruteren og modemet. Kabelen er ganske lang (ca 20m) og ligger strukket i vegg - så det er en del arbeid å bare bytte kabel. Lurer derfor på om noen har en formening om det kan være kabelen som er dårlig ut ifra de resultatene jeg får når jeg pinger - eller om det kan være noe annet som forårsaker dette... Takk for alle forslag:) Edit: DSL modemet er av typen Zyxel Prestige 650R-T3 dersom det hjelper noe Endret 22. februar 2006 av ChristianEgeland Lenke til kommentar
la7dfa Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 (endret) Sjekk at kabelen er koblet i hht beskrivelsen her: http://yoda.uvi.edu/InfoTech/rj45.htm Når du feilsøker bør du unngå å bruke både trådløst og tvilsom kabel... Best å flytte PC ved routeren og bruke nettverkskabel. Endret 22. februar 2006 av la7dfa Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå