Guardion Skrevet 19. september 2002 Del Skrevet 19. september 2002 Emne sier det meste. Har kjøpt meg en P4 2.4GHz PC400 CPU og et Hercules kort (Hercules 3D Prophet 9700 Pro) Sitter her å lurer på hvilket hovedkort jeg skal velge. Ønsker meg et kort med DDR-ram,SATA og 8X agp. Ting som FireWire,RAID,LAN og USB2.0 er ikke en nødvendighet, selv om FireWire er en fin ting å ha av og til. Mvh Trond Olsen Lenke til kommentar
Snabel Skrevet 19. september 2002 Del Skrevet 19. september 2002 Hvis jeg var deg så vill jeg ikke hengt meg så mye opp i om SATA var med på hk'et...ikke AGP8.0 heller det er sååå lite du får igjen for AGP80 at dersom du må vente eller punge ut med mer penger så hade jeg drøyd det... Når det gjelder SATA så her jeg kun dårlig erfaring - har et hp 1520 raid sata kort i maskina nå - kjører raid0 med 2 wd80gb se - overføringshastigheten ligger rundt 36gb.... med en standard ata133 raid kontroller får jeg nestsn 49gb i overføring... dette sier meg at: 1. det er for tidlig versjoner av hardware ute å går 2. hw konverter'ene som følger med kortet funker dårlig 3. driverene suuuger Lenke til kommentar
zOu|_ Skrevet 19. september 2002 Del Skrevet 19. september 2002 Guardion: Asus har akkurat kommet med et hovedkort som dekker alle dine behov: http://www.asus.com.tw/mb/socket478/p4s8x/overview.htm Eneste innvendingene mot kortet er at det er relativt lite overklokkingsvennlig om du har Pentium4 med 533 bus, men dette gjelder jo ikke deg. Lenke til kommentar
Guardion Skrevet 19. september 2002 Forfatter Del Skrevet 19. september 2002 Vel, greit nok. Glem SATA`en da. Men det kortet jeg sitter igjen med er vel fremdeles P4S8X? + noen andre. Men liker tanken på at det kan kjøres DDR400 ram på det HK`et der, om en er heldig. (pleier jo jeg å være heldig;)) Noen andre hovedkort som kan tenkes? Mvh Trond Olsen Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 19. september 2002 Del Skrevet 19. september 2002 Quote: Snabel skrev (2002-09-19 17:50):Hvis jeg var deg så vill jeg ikke hengt meg så mye opp i om SATA var med på hk'et...ikke AGP8.0 heller det er sååå lite du får igjen for AGP80 at dersom du må vente eller punge ut med mer penger så hade jeg drøyd det... Når det gjelder SATA så her jeg kun dårlig erfaring - har et hp 1520 raid sata kort i maskina nå - kjører raid0 med 2 wd80gb se - overføringshastigheten ligger rundt 36gb.... med en standard ata133 raid kontroller får jeg nestsn 49gb i overføring... dette sier meg at:1. det er for tidlig versjoner av hardware ute å går2. hw konverter'ene som følger med kortet funker dårlig3. driverene suuuger Overførings hastighet på 36gb hvordan klarer du det, Det må være skrivefeil, Eller ikke?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå