PMnormal Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 Likte bedre farge-effekten her, fordi den er mer tydelig. Nå kan ingen klage på barnevognen lenger, men fjern den begravelsesrammen. Den fungerer overhodet ikke. Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 ja, denne er også bra Lenke til kommentar
Tdale Skrevet 22. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2006 Er det den hvite stripen du ikke liker, eller hele rammen? Tommy Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 Det er hele rammen, og den hvite stripen understreker gravalvoret som bildet får. Dette er et artig bilde, og det trekkes litt ned av den rammen. Stol på dine egne evner som fotograf, fordi bildet er godt nok som det er. Jeg tror disse rammene som har dukket opp i den senere tid er et resultat av usikkerhet på sine egne evner. Ikke vær usikker på dine bilder. De er fine nok, og trenger ingen effekter som trekker bort fokus fra selve verket Lenke til kommentar
Tdale Skrevet 22. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2006 Vel... Bilder man henger på veggen rammes jo som regel inne. Den rammen jeg lager blir noe av det samme føler jeg.. Tommy Lenke til kommentar
Sovietpig Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 prøv uten blå tråd på ballongen kansje Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 Vel... Bilder man henger på veggen rammes jo som regel inne. Den rammen jeg lager blir noe av det samme føler jeg.. Tommy 5649928[/snapback] Hvis jeg skulle henge dette bildet på en vegg, så hadde jeg valgt stor, hvit passepartout. Den evt sorte rammen ville derfor havne langt utenfor selve bildet, og ikke stjelt noen oppmerksomhet. Legg merke til at det er nesten utelukkende unge fotografer, med liten erfaring som velger slike rammer. Det er fordi vi eldre har forkastet slike effekter for mange år siden. Sort ramme rundt bildet gjør et gla'bilde trist, og det var vel ikke meningen. Fortsett å leke med s/h. Synes det er artig at ungdommen har gjenoppdaget det mediet. Tidligere generasjoner forstod ofte ikke hvor flott det er, og jeg har fått mange spørsmål fra jevnaldrende opp gjennom årene hvorfor jeg bruker s/h, når farge er "mye finere". Makan til tøys, he he. Stå på, men hold deg innenfor "rammene". Lenke til kommentar
Tdale Skrevet 22. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2006 Lurte litt på hvit ramme, men bildet er så lyst at det passet ikke så bra synes jeg. Forøvrig er jeg 35 år....men det er kanskje for ungdom å regne? I såfall, mange takk http://www.photo.net/gallery/photocritique/filter Bildene her er ikke først og fremst tatt av ungdommer, men jeg ser "min" ramme ganske ofte på en del av disse bildene. Tommy Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 Uansett er det en svært upassende ramme, synes jeg. Den passer best til bildet av den avdøde musikeren du elsket musikken til, type R.I.P. Stol mer på at bildene dine bærer seg selv. Virtuelle rammer ser sjelden bra ut. De eneste rammen som kan forsvares direkte på bildet (slik som dette), er rammen som skapes av negativets ytterkant. Det er ganske stilig (selv om det er '80-talls). Selv om du er en voksen mann, så tipper jeg at du ikke har så lang erfaring som fotograf (hence diskusjonen om etikk og juss). Dette er nemlig noe som kun naturfotografer bruker, sett bort fra nevnte sørgemotiv. Den blir dominerende, og formidler feil budskap. Bildet går fra glad til trist, og jeg tenker på budskap som "Bruk kondom, ikke risiker livet" o.l. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå