Gå til innhold

Nok et gatebilde

Tdale

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mener det samme om dette bildet som det første i serien. Bildet er ganske kult. Igjen er rammen svært upassende, et fenomen som begynner å bli litt for vanlig. Likte heller ikke farge-effekten, selv om det er en god idè. Bildet i seg selv er en fin observasjon.

Igjen vil jeg legge til at jeg håper du kjenner disse menneskene.

Lenke til kommentar

Jeg synes ofte bildene blirr litt nakne uten noen form for ramme.. Ofte kan en ramme ha ganske stor betydning for bildets helhet.

Jeg merker meg at du er veldig opptatt av om menneskene på bildet vet at de blir tatt bilde av.

Jeg kan ikke huske å ha sett deg være så interessert ellers, men det er kanskje ikke så vanlig å poste bilder med mennesker på her?

Avisene trykker stadig vekk bilder tatt på gaten, på konserter osv. hvor de umulig kan ha innhentet tillatelse fra alle før trykking...?

Tommy

Lenke til kommentar

På gaten tar aldri en avisfotograf bilder av mennesker med 300mm. Det er ulovlig og umoralsk. Har vært pressefotograf selv, så dette vet jeg. På konserter er man på et arrangement der man kan regne med å bli tatt bilde av, fordi man vet at pressefotografer kommer til å være der. Det er i så fall en fare du utsetter deg for frivillig.

Når man tar bilder av fremmede på gaten, må man være sikker på at man blir sett i handling av de som avbildes, slik at de får en tjangs til å protestere. De eneste som er unntatt fra disse reglene er kjendiser av forskjellig art. Derfor har paparazzier lov til å ture frem slik de gjør.

Lenke til kommentar

Det er nok ikke så alvorlig på et amatørforum som vårt, så du trenger nok ikke trekke bildene. Tror ikke disse ungdommene kommer til å anmelde deg, men for ettertiden må du tenke litt på disse tingene. Reglene er veldig strenge, og i Frankrike er det ikke lov å ta slike bilder i det hele tatt lenger. Glad det ikke gjelder Roma, for dit reiser jeg til neste uke :woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...