Gå til innhold

Overklokklig vennlig maskin... :) ?


NoNamed

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke fulgt med så mye i det siste...skal bestille meg hovedkort,cpu og ram trenger ikke det dyreste "state of the art", men det som ligger best pris/ytelse. om det er AMD eller INTEL gir jeg langt F--- i jeg vet at intel ikke kan klokke multiplieren men det har ofte ikke så mye og si siden de kommer høyt allikavel. Burde jeg vente for det kommer et eller annet rett rundt hjørnet (1-4uker) ?

gidder noen og bare gi forslag (helst fra komplett idiot, men ikke noe krav) hold prisen rundt 5000 (under 5k helst)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her er et forslag hvis du skal overklokke:

 

Asus P4S8X/LAN Hovedkort for S478/P-4

- SIS648, ATA/133, ATX, DDR, 8X AGP kr. 1,249,-

 

Intel Pentium 4 1.8 GHz Boxed PC400

- Socket PGA478, 512kB "Northwood" kr. 1,568,-

 

TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB CL2.5

- Minne 184-P (for DDR-PC400MHz) kr. 1,619,-

 

EKL PAPST CPU-Vifte m/kulelager S478/P4

- opp til 2,4 GHz, for Intel P4 kr. 273,-

 

GlobalWin Kjølepasta (Goop)

- til alle cpu-er kr. 28,-

 

2x EKL PAPST Kabinett Vifte 80x80x25mm

- Vifte m/5,25" kontakt kr. 360,-

 

Tilsammen: kr. 5,097,-

 

Noe jeg håper passer til budsjettet ditt! :wink:

 

 

Vet ikke helt om hovedkortet støtter denne rammen, men går ut ifra det siden det er ganske nytt.

Dessuten er ikke kjølepastaen den beste(kunne gjerne tenkt meg "Artic Silver", men men...)

 

Håper dette hjelper deg!

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-19 20:55, skrev _Furien_:

Her er et forslag hvis du skal overklokke:


Asus P4S8X/LAN Hovedkort for S478/P-4

- SIS648, ATA/133, ATX, DDR, 8X AGP kr. 1,249,-


Intel Pentium 4 1.8 GHz Boxed PC400

- Socket PGA478, 512kB "Northwood" kr. 1,568,-


TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB CL2.5

- Minne 184-P (for DDR-PC400MHz) kr. 1,619,-


EKL PAPST CPU-Vifte m/kulelager S478/P4

- opp til 2,4 GHz, for Intel P4 kr. 273,-


GlobalWin Kjølepasta (Goop)

- til alle cpu-er kr. 28,-


2x EKL PAPST Kabinett Vifte 80x80x25mm

- Vifte m/5,25" kontakt kr. 360,-


Tilsammen: kr. 5,097,-


Noe jeg håper passer til budsjettet ditt! :wink:



Vet ikke helt om hovedkortet støtter denne rammen, men går ut ifra det siden det er ganske nytt.

Dessuten er ikke kjølepastaen den beste(kunne gjerne tenkt meg "Artic Silver", men men...)


Håper dette hjelper deg!



 

P4S8X er ikke akkurat noe kort for overklokking, stabil har det heller ikke vist seg være i komb. med ddr400 ram. Har du mye penger går du for Hasuwest sine anbefalinger. Har du ikke mye penger kan du gå for et p4s533 med billigere ram og en 1.8 ghz.

 

Btw, furien. Du har satt opp en p4boxed og kjølepasta. kjølepasta er ikke nødvendig på boxedutgaven.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-19 21:09, skrev Veritas:


P4S8X er ikke akkurat noe kort for overklokking, stabil har det heller ikke vist seg være i komb. med ddr400 ram. Har du mye penger går du for Hasuwest sine anbefalinger. Har du ikke mye penger kan du gå for et p4s533 med billigere ram og en 1.8 ghz.


Kan ikke annet enn å si meg enig her, siden jeg ikke vet så mye om hvilket hovedkort som passer best.!

 

Quote:


Den 2002-09-19 21:09, skrev Veritas:


Btw, furien. Du har satt opp en p4boxed og kjølepasta. kjølepasta er ikke nødvendig på boxedutgaven.


 

Hvis du leser de første replikkene fra "noname" ser du at han skal overklokke, og med overklokking følger en bedere vifte, og kjølepasta. (Kjølepastaen sitter fast på den Boxede vifta mener jeg)

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-19 20:23, skrev kjello2:

Du kan ikke ha lett særdeles mye... smartass.


 

ja hva søkte du på her i forumet for og finne det samma ? kan du referere til det ? jeg fant ikke noe jeg søkte....pluss jeg leser forumet her hver dag...sef hadde jeg brukt litt tid hadde jeg vel funnet noe på Toms hardware guide eller brukt google men hva i ******* er forumet er til da. ikke gidder du og svare men du gidder og si at jeg er en tulling for jeg spør. hasuwest klarte og gi meg et bra svar som noen andre og...ja jeg skjønner at du kan bli irritert når hver uke en spør om hvorfor tv ut er grå og ikke farge , men dette er ikke det samma...

grrr

:smile:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-19 23:31, skrev NoNamed:

ja hva søkte du på her i forumet for og finne det samma ? kan du referere til det ? jeg fant ikke noe jeg søkte....pluss jeg leser forumet her hver dag...sef hadde jeg brukt litt tid hadde jeg vel funnet noe på Toms hardware guide eller brukt google men hva i ******* er forumet er til da. ikke gidder du og svare men du gidder og si at jeg er en tulling for jeg spør. hasuwest klarte og gi meg et bra svar som noen andre og...ja jeg skjønner at du kan bli irritert når hver uke en spør om hvorfor tv ut er grå og ikke farge , men dette er ikke det samma...

grrr

:smile:


 

Jeg bare slengte meg på "smartass" bølgen. Men om du ser på slapps.com så finner du et godt hovedkort. CPU får du bestemme selv. Og rammen, vel, XMS 3200 er vel FORTSATT det som folk snakker om. Selv har jeg en 3200 brikke ifra Absoluttdata som kjører 2-5-2-2 og alt annet stilt aggresivt opp til ihvertfall 350 Mhz, noe som er godt nok for P4 kort når 333 er deres maks støtte. Men rammen skal være god for 400 Mhz uten så aggressive instillinger. Alltså 2,5-6-2-2 og kanskje noe stilt aggresivt? Men, det har jeg ikke testet... :smile:

 

Lykke til da!

 

Ja, glemte å si, gå for P4 du :smile:

 

Håper det hjalp noe :razz:

 

Forresten, jeg kalte deg aldri tulling. Som sagt, alle kalte hverandre smartass, trodde vi gjorde det i en vennskapelig ånd jeg :smile:

 

Ha en fortsatt fin natt :grin:

 

Ellers har jeg:

Epox 4G4A+

2Ghz @ 2,4 (Går stabilt til 2,53 uten problemer, hovedkortet er noe rart)

512 MB DDR (går gar. til 400Mhz ifra Absoluttdata) @ 320 Mhz 2-5-2-2

Ti4200 @ Ti4600 (310/660)

 

Dette får jeg 13149 3dmark med. Men han fyren ifra slaps, som klokket opp til hmm, 2,8 eller 2,9, fikk nesten 14000. Men jeg får mer fps enn han i dragothic og nature testen :smile: hihi, måtte si det :smile:

 

[ Denne Melding var redigert av: kjello2 på 2002-09-19 23:50 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-19 23:31, skrev NoNamed:

Quote:


Den 2002-09-19 20:23, skrev kjello2:

Du kan ikke ha lett særdeles mye... smartass.


 

ja hva søkte du på her i forumet for og finne det samma ? kan du referere til det ? jeg fant ikke noe jeg søkte....pluss jeg leser forumet her hver dag...sef hadde jeg brukt litt tid hadde jeg vel funnet noe på Toms hardware guide eller brukt google men hva i ******* er forumet er til da. ikke gidder du og svare men du gidder og si at jeg er en tulling for jeg spør. hasuwest klarte og gi meg et bra svar som noen andre og...ja jeg skjønner at du kan bli irritert når hver uke en spør om hvorfor tv ut er grå og ikke farge , men dette er ikke det samma...

grrr

:smile:

 

Å så sint :grin:

Ok, tok dessverre ut litt usaklig irritasjon på deg, var litt forbannet akkurat da... Når maskina mi restarter seg hver halvtime ca. så har jeg en tendens til å bli forbannet og slenge drit til folk... Selv om de kanskje ikke egentlig ikke fortjener det så veldig... Men mener at du kunne klart dette ved å følge med på forumet, da det er mange som skriver hva de har tenkt å kjøpe og om noen har noen kommentarer til det.. Dette må da være helt i blinken for deg?

 

Edit: (Jeg som startet smartass bølgen) =)

 

_________________

Aopen Big tower HQ08 Aquamarine Blue

Abit KX7-333 RAID

AMD Athlon XP1800+@2000+

ThermalTake Silent Viking

Gainward GF4Ti4400 "GS" @295/650

TwinMos 512MB DDR-RAM PC2100 CL2.5

IBM 75GXP ATA-100 45GB 7200RPM

Plextor 16/10/40

 

[ Denne Melding var redigert av: Klure på 2002-09-26 11:25 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...