normal Skrevet 5. desember 2001 Del Skrevet 5. desember 2001 Hvordan i svarte fjerner jeg ALLE muligheter til å få tilgang til filbehandler i WIN NT 4 ? Kunne noen vært så grei å skrive en komplett liste over alt som må gjøres. Det er jo tusen forskjellige omveier gjennom hjelp/filbehandler, gjennom ftp programmer osv blablaba BARE Administrator skal ha adgang til filbehandler osv. slik at brukerene ikke kan drive å rote og øddelegge alt.... PÅ FORHÅND TAKK! Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 5. desember 2001 Del Skrevet 5. desember 2001 Hva slags brukere er det du har med å gjøre? Hvis det er på en jobb eller no, så er det temmelig upraktisk å ikke ha filbehandler. Hvis du derimot skal drive internettcafe e.l. så kan jeg skjønne deg. Det nytter i hvertfall ikke å fjerne filbehandleren, man kan jo bare bruke andre programmer til å slette filer. Man kan slette filer i Notepad, Internet Explorer og de fleste andre programmer. Hvis du bruker NTFS kan du sette permission på filer/kataloger så bare admin kan slette dem. Lenke til kommentar
iGGy Skrevet 6. desember 2001 Del Skrevet 6. desember 2001 WTF er vitsen? I prinsippet er det jo helt umuilig - dersom du f.eks gir tilgang til internet explorer kan man jo f.eks velge File, Open, Browse, for så å gjøre dill via den menyen.. Hva er det du vil egentlig? Jeg går utifra at du vet at NTFS kan sperre tilgangen til filer for enkelte brukere? På div. datasaler på NTNU bruker vi NT4, hvor brukerene har User tilgang. Det er klin umulig (med mindre man er en l33t hax0r kanskje - har DU (de som leser threaden her) noen forslag?? :smile: å gjøre en dritt med disse pc'ene, etter en login/logout er alt resatt. Quote: On 2001-12-05 16:37, normal skrev:Hvordan i svarte fjerner jeg ALLE muligheter til å få tilgang til filbehandler i WIN NT 4 ?Kunne noen vært så grei å skrive en komplett liste over alt som må gjøres.Det er jo tusen forskjellige omveier gjennom hjelp/filbehandler, gjennom ftp programmer osv blablabaBARE Administrator skal ha adgang til filbehandler osv. slik at brukerene ikke kan drive å rote og øddelegge alt....PÅ FORHÅND TAKK! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå