svanevik Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 Jeg har nå i en lang tid hatt problemer med at datamaskinen min fryser seg ved åpning av programmer, spesielt i windows media player. Datamaskinkomponentene jeg har er følgende: Minne/Ram: Crucial DDR2 BallistiX PC6400 1024MB 2xCorsair Value S. PC4200 DDR2 512MB Harddisk: 2xWestern Digital Raptor disker Hovedkort: Asus P5N32-SLI Deluxe, nForce4 SLI X16, Socket-775 Prosessor: Intel Pentium 4 640 3.2GHz Socket LGA775 Kjøling: Vapochill Micro Ultra Low Noise Kjøler Diverse stillegående vifter Strømforsyning: 520 Watts ---------------------------------------------------------------------------------------------- Jeg er nå mektig lei av at problemet gjentar seg hele tiden. Først trodde jeg det var drivere og codeker til media playere som hadde skylden. Så jeg fjernet alt som var av det. Men problemet fortsatte. Så jeg formaterte maskinen og installerte alt igjen. Men til min store forbauselse så var problemet fortsatt til stede. Så jeg gikk fra et hovedkort og til mitt nye nå da, i håp om at det kanskje var der problemet lå, men nå viser det seg og ikke være det heller. Så mitt spørsmål blir då om det kan være harddisk, minne, eller selve prosessoren som foresaker dette. Eller andre grunner som jeg ikke tenker på? Kjøling kan det ikke være, fordi maskinen har plenty av dette. Er takknemlige for alle svar, Mvh André Lenke til kommentar
svanevik Skrevet 22. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2006 Noen som har noen meninger her eller står jeg på egne bein? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 Prøv uten blandede minne modul typer . Eks. Test med bare crucial , eller bare corsair modulene. Lenke til kommentar
svanevik Skrevet 23. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2006 Det var fortsatt problemer Får opp feilmeldinger om at det er for høye grader i grafikkortet, kan det være dette? Under spilling så kommer den opp i 95 grader står d...off det var sikkert mye... Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 (endret) Høres litt varmt ut ja. Virker som du med de stillegående viftene dine har dårlig gjennomlufting i forhold til dine ulike komponenters varmeavvikling. Hva er cpu temperatur når det fryser da . Du kan f.eks bruke speedfan e.l med logging til fil for senere avlesning. Endret 23. februar 2006 av syar2003 Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 (endret) hadde samme prob......var rammen som ikke passa sammen så jeg måtte kvitte meg med 1 av de 3 gb jeg hadde Endret 23. februar 2006 av dudee Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå