Martin-sama Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 Jeg satt så rolig å spilte nå ikveld, plutselig spratt antivirusprogrammet mitt (avast) opp og sa at det var funnen en trojansk hest. Dette har jeg hatt før, så jeg trykte på "Delete" for å fjerne det. Men det går ikke, det står at filen brukes i en annen prosess, selv om jeg ikke kjører noen programmer! Filen ligger i documents and settings\Martin\lokale innstillinger\Temporary internet files...Noen som kan hjelpe meg? Frustrert Martin-sama--- Lenke til kommentar
berxter Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 Har du prøvd framgangsmåtene vist i stickyen i forumet? Bernt K Lenke til kommentar
Martin-sama Skrevet 22. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2006 Hjalp ikke så mye det...Men jeg tror jeg fikk det vekk, men det kommer stadig nye angrep..Jeg har jo windows firewall på.. Lenke til kommentar
berxter Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 De klassiske rådene er å kjøre minst 2 av disse: Housecall Panda Activescan Kaspersky og denne Trojanscan Når du det har gjort og kjørt en runde med Crapcleaner , kan du først gå igjennom Eshelmans quickfix (noen er det samme som i stickyen), og så leser vi gjerne HijackThisloggen din her. Bernt K Lenke til kommentar
Martin-sama Skrevet 22. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2006 (endret) Ok, takk skal du ha. Men jeg tror jeg klarte å fikse det, har ikke hørt fra "den" på noen timer nå..Men kommer den igjen kjører jeg rådene dine! Edit: Angrepet gjorde litt skade da...Jeg kan ikke lenger gå inn på "kjør" og taste inn cmd..Da får jeg opp meldingen: cmd er ikke et gyldig win32-program...Og det virus var et eller annet med win32.... Når jeg kjører adaware, kommer det en fil som heter trojan horse installer, jeg skjønner ikke hvor den kommer fra?! Endret 23. februar 2006 av Martin-sama Lenke til kommentar
Scotty Grumble Skrevet 1. mars 2006 Del Skrevet 1. mars 2006 finner du igjen filene: cmd.com ping.com regedit.com i %windir%\system32 mappa di?grunnen til at du har fått denne beskjeden er at %pathext% setter .com forran .exe slett .com-filene nevnt over og du burde kunne kjøre cmd.exe,ping.exe,regedit,exe ... Lenke til kommentar
berxter Skrevet 1. mars 2006 Del Skrevet 1. mars 2006 Jeg synes mer det høres ut som svineriet fortsatt sitter i maskina, og anbefalte ham å legge ut en HJT-logg til alles beskuelse, men siden intet hørt eller sett, så vi får gå ut fra at alt er shipshape. Selvsagt kan han ha brukt en eller annen Brute Force framgangsmåte og dermed tatt kverken på \system32 innholdet som du sier. Martin-san: Vil du ikke vise oss HJT-loggen din? Bernt K Lenke til kommentar
Major Skrevet 1. mars 2006 Del Skrevet 1. mars 2006 jeg hadde det samme problemet selv. når jeg hadde avast men så ble jeg så lei av det så jeg fikk takki nod32 og etter detså har jeg ikke hatt trojaner konklusjon slett avast og skaff deg nod32 eller noen andre gode andtivirus programmer....... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå