Gå til innhold

Dine 3 beste metalsanger

B4stian

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg klarer ikke å begrense meg til 3.

The Kovenant - Mirrors Paradise

The Kovenant - Jihad

Iron Maiden - Only The Good Die Young

Iron Maiden - The Thin Line Between Love and Hate

Manowar - Call to Arms

System of a Down - P.L.U.C.K

Meshuggah - Soul Burn

Grimfist - World of Wrath

Rammstein - Sonne

Rammstein - Mein Teil

Old Mans Child - Black Seeds on Virgin Soil

Old Mans Child - Return of the Night Creatures

Kanskje blir listen lenger.. Kanskje ikke

Lenke til kommentar

Så la vær å post. Finnes ørten tusen tråder som handler om metal der antall sanger ikke er begrenset til 3. :shrug:

Jeg sliter nok med å velge meg kun 3, så jeg bare tar noen av de jeg synes er absolutt best, finnes nok en del sanger jeg synes er likebra men som ikke kom på listen. For å finne et måte å begrense låtene på så har jeg funnet låter om jeg synes er veldig metal, altså viser veldig sterkt det som er typisk metall. :)

Strapping Young Lad - Love?

Dette bandet synes jeg på en måte representere alt metall handler om, de er på ingen måte klassisk metall men de har gjort det (jeg vil si) metall alltid til dels handler om. Å sprenge grenser. De blir mer og mer ekstreme, de blander alt mulig sammen. De er kompelse og virtuose samtidig som de på ingen måte er "glatte" eller perfekte. De er intense og ikke minst de er harry.

Arch Enemy - Heart of Darkness

Dette bandet er som et slags sammendrag av metallen de siste 30 årene. Bandet er ikke spesielt nyskapende, men de blandet sammen thrash, death, "klassisk"/heavy til en tøff suppe. Akkurat denne sangen er også veldig typisk metall med at det fokuserer på det mørke/onde. Enn hvor harry det er.... you gotta love it. :wee:

Queensrÿche - I don't Believe In Love

Lydbildet er ubertypisk 80s talls heavy metall ala Iron Maiden. (Bare at lydbildet og forøvrig alt annet ved bandet er mye mye mye bedre enn Maiden :)) Sangen(og albumet forøvrig) er genial.

Endret av TLZ
Lenke til kommentar

Så la vær å post. Finnes ørten tusen tråder som handler om metal der antall sanger ikke er begrenset til 3. :shrug:

5649113[/snapback]

Unnskyld.. Hadde jeg vist det ville knuse hjertet ditt på denne måten, hadde jeg aldri skrevet opp fler enn 3. stk

5649228[/snapback]

Det er for sent med unskyld nå. Hjertet mitt er allerede kunst. :cry:

(Tror du det er tilfeldig at jeg kom på sangen "I don't believe in love" ?)

Endret av TLZ
Lenke til kommentar

Pleier som regel se på et album som en helhet, så det å begynne å plukke ut deler av et album (enkeltsanger) kan bli vanskelig. Spesielt når det kun skal være tre av dem. Blir umulig for meg å velge de tre beste, men kan velge tre av de beste:

Katatonia - Leaders

Katatonia - Evidence

Katatonia - Soil's Song

Katatonia!

Lenke til kommentar
Pleier som regel se på et album som en helhet, så det å begynne å plukke ut deler av et album (enkeltsanger) kan bli vanskelig. Spesielt når det kun skal være tre av dem. Blir umulig for meg å velge de tre beste, men kan velge tre av de beste:

Katatonia - Leaders

Katatonia - Evidence

Katatonia - Soil's Song

Katatonia!

5649411[/snapback]

Hehe, er det nye albumet så bra? Har ikke hørt det enda, skal ikke laste det ned jeg :\ må kjøpe det har jeg bestemt meg for.

Lenke til kommentar

Den formuleringen fungerer for meg også. :)

Darkthrone - In the Shadow of the Horns

Denne låta er primitiv og fengende, og representerer dette på en særdeles god måte. Det var den som fikk meg til å begynne å høre på dette bandet, så har derfor litt spesielt forhold til den. Like bra første gang som den er den 50. gangen.

Extol - Undecieved

Dette er en ganske sterk motsetning til den første låta. Den er teknisk, variert, og progressiv. Dette er et flott eksempel på en låt som vokser og vokser. De første gangene tenkte jeg "jaha, hva er det TLZ ser i dette?" men etter at den tilfeldig kom opp på mp3-spilleren et par ganger i løpet av en kort tidsperiode gikk det sakte men sikkert opp for meg hva slags mesterstykke denne låta virkelig er. (Noe som går for resten av albumet også.)

Emperor - Ye Entrancemperium

Kanskje ingen bombe at det måtte komme en Emperor-låt. Grunnen til at jeg valgte akkurat denne er delvis en tilfeldighet, men det forandrer ikke det faktum at denne låta er ubeskrivelig (allikevel skal jeg nå ta et forsøk). Riffene er knallharde, og de underliggende melodiene er nydelige. Teksten er av ypperste kvalitet (IMO), den formidler en fantastisk stemning, og jeg kan sette meg ned med bookleten og virkelig leve meg inn i en fantasiverden.

Endret av H4ngm4N
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Ulver - I Troldskog Faren Vild

Ulver på sitt beste, første sangen på en genial demo kalt Bergtatt - Et Eeventyr I 5 Capitler. Måten de synger på gjør at den får en hypnotisk, mystisk og litt skogaktig feeling over hele sangen. Dessuten er instrumentene ikke overdøvende, men mer som en grunnmur.

Thorns - Ærie Descent

Sang fra Trondertun demoen. Den oppsummerer egentlig det som black metal stod for og prøvde å skape igjennom musikken. Vet dessuten ikke om noen annen sang hvor vokalisten høres så unaturlig sint ut, og den gir meg enda frysninger når orgelet kommer inn.

Myrkskog - Discipline Misanthropy

Fra den første plata til Myrkskog som heter Deathmachine. Det er da en sang hvor alt er så intenst og heavy som jeg kan tenke meg. Trommene går i en konstant blast beat, og gitaren spiller ekstremt mange noter per sek i alle riffene.

blir sikkert flamet nå...

Lenke til kommentar

Katatonia - Leaders

Katatonia - Evidence

Katatonia - Soil's Song

Katatonia!

5649411[/snapback]

Hehe, er det nye albumet så bra? Har ikke hørt det enda, skal ikke laste det ned jeg :\ må kjøpe det har jeg bestemt meg for.

5649436[/snapback]

Det kan jeg love deg at det er! :love:

Lenke til kommentar

Katatonia - Leaders

Katatonia - Evidence

Katatonia - Soil's Song

Katatonia!

5649411[/snapback]

5649436[/snapback]

Det kan jeg love deg at det er! :love:

5649918[/snapback]

*Glede meg*

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...