Gå til innhold

Hønsehauk i delvis B/W

cmi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes det ble bra, fuglen er veldig skarp, bakgrunnen er diffus og utsnittet synes jeg også fungerer. Kunne fått fuglen litt lenger mot høyre i bildet, slik at den ikke ser "ut av bildet". En ting jeg reagerte litt på er at hele bildet virker litt blasst/grått, du har sorte toner i bildet, men ingenting i nærheten av hvitt. Kanskje du kunne økt kontrasten litt, de lyse fjærene på brystet til høsehauken er vel tilnærmet hvite, jeg synes de fremstår litt mørkt på ditt bilde (nå kan det også skyldes at skjermene våre er kalibrert forskjellig). Bagrunnen synes jeg er fin som den er så du kan kanskje maskere den ut slik at du ikke får så store kontraster der.

Men fint bilde, kan jeg spørre hvilket utstyr du har brukt?

Edit:

Legger med en versjon hvor kontrastene er fremhevet en smule (kanskje for mye). Håper det er greit.

post-27536-1140637783_thumb.jpg

Endret av joostein
Lenke til kommentar
Synes det ble bra, fuglen er veldig skarp, bakgrunnen er diffus og utsnittet synes jeg også fungerer. Kunne fått fuglen litt lenger mot høyre i bildet, slik at den ikke ser "ut av bildet". En ting jeg reagerte litt på er at hele bildet virker litt blasst/grått, du har sorte toner i bildet, men ingenting i nærheten av hvitt. Kanskje du kunne økt kontrasten litt, de lyse fjærene på brystet til høsehauken er vel tilnærmet hvite, jeg synes de fremstår litt mørkt på ditt bilde (nå kan det også skyldes at skjermene våre er kalibrert forskjellig). Bagrunnen synes jeg er fin som den er så du kan kanskje maskere den ut slik at du ikke får så store kontraster der.

Men fint bilde, kan jeg spørre hvilket utstyr du har brukt?

Edit:

Legger med en versjon hvor kontrastene er fremhevet en smule (kanskje for mye). Håper det er greit.

post-27536-1140637783_thumb.jpg

5649063[/snapback]

Hønsehauk juvenil, altså ungfuglen som dette er, er lsy grå på brystet, derfor er den ikke odentlig hvit som jeg hadde ønsket :(

Lenke til kommentar
Mulighet for å så det totale bildet uredigert?

5649124[/snapback]

her kommer den uredigerte!!

Vær så snill og prøv alle som vil og få noe ut av dette, og legg inn resultatet her...

Dette er et individ som ble påkjørt, så send til et sted den ble frisk igjen...

post-91642-1140640561_thumb.jpg

Endret av cmi
Lenke til kommentar

5649124[/snapback]

Vær så snill og prøv alle som vil og få noe ut av dette, og legg inn resultatet her...

5649477[/snapback]

Synes du klarer deg veldig bra på egen håd! Stol på dine egene redigeringskunnskaper og fortsett den fine jobben!

Lenke til kommentar

5649124[/snapback]

5649477[/snapback]

Synes du klarer deg veldig bra på egen håd! Stol på dine egene redigeringskunnskaper og fortsett den fine jobben!

5649548[/snapback]

Av denne tråden ble jeg oppmuntret som bare FY!! DIGG :D

Lenke til kommentar

5649548[/snapback]

Enig i det, men siden du spør; her er en fargerik (syk) versjon...

Ellers er jeg enig med deg at den første versjonen din var best :)

Endret av sentimental
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Da er den kopiert i 20x30 hos Japan Photo! kan ikke si jeg ble skuffet nei, dette ble bra :) Kan dette være noe interesse for foto sider? eller er det bare vi som er glad i og tukle med bilder som liker dette?? :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...