sara19 Skrevet 5. mars 2006 Del Skrevet 5. mars 2006 Hvis jeg gjør noe galt....kan jeg ødelegge mye? Utenom øynenemine hvis det spruter syre Jeg mener motoren osv. Eller er det bare batteriet som står på spill? Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 5. mars 2006 Del Skrevet 5. mars 2006 Klarer du å ødelegge motoren med et defekt batteri, er du flink. Lenke til kommentar
gorber Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 Hvis batteriet er gammelt, kan det være at du er bedre tjent med et helt nytt batteri. De er og ferdig opplada. Lenke til kommentar
sara19 Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 Det funker bare ikke! Jeg blir gærn snart...har ikke kjørt bil på 2 uker- og jeg dør snart!! Visste ikke bilen var så verdifull Menneh........når man lader opp en sånn bilbatterilader.....pleier den å lage en føl lyd? noe som TRRRRRRRRRR! Drar nok ned og kjøper et nytt bilbatteri hvis detta ikke fungerer Hva må man ha med når man skal kjøpe bilbatteri? Tenkte på opplysninger... Har en Nissan Sunny 1,6X- er det nok av opplysninger? Hehe Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 (endret) Snubla over noe som stod i manualen til den nye laderen jeg kjøpte; "Foreta aldri gjenopplading av batterier som har frosset." Litt usikker på om det betyr at man kan lade de når de har smelta igjen. Endret 7. mars 2006 av sedsberg Lenke til kommentar
sara19 Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 hehe Klarte du å lade opp batteriet/starte motoren? Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 Sara19: hvilken årsmodell er din Nissan Sunny? Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 Bare ta med deg det brukte batteriet når du skal kjøpe nytt sammen med bilens vognkort (for å vite modell, merke, år etc.) Jeg bare tok med batteriet mitt til Biltema ( hadde dårlig tid pga. det var fem minutter til stenging), fikk et nytt et som passet med en gang. Er du smart så kjøper du såkalt vedlikeholdsfritt batteri, da slipper du å sjekke vannet på batteriet. Også kan det være lurt å kjøpe en tube med polfett som du smører på polene, da slipper du irring. Lenke til kommentar
sara19 Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 (endret) Oi, trur det var en 1993 modell.... Den er prikk lik denne ihvertfall: http://www.finn.no/finn/viewimage?finnkode...sB319912&pos=48 Endret 7. mars 2006 av sara19 Lenke til kommentar
sara19 Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 (endret) Tror jeg gjør som deg KVTL, vil helst slippe å tenke på vedlikehold PS: kjøpte det vannet det var snakk om tidligere her, det hjalp ikke Endret 7. mars 2006 av sara19 Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 Da er det et 60Ah 12v batteri som står i bilen din. Lenke til kommentar
sara19 Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 Waow - takk skal du ha! Er det vanskelig å bytte ut batteriet? Syns det ser komplisert ut..! Kanskje jeg må til verksted med den....men jeg får jo ikke kjørt den til dem Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 Det eneste du trenger for å ta ut batteriet er en liten skiftnøkkel så det er ikke vanskelig 1. Skru av av "strammern" som holder selve batteriet på plass 2. Skru så av batteriterminalene som sitter på + og - polene 3. Fold så ut håndtaket på batteriet og løft det ut av bilen, men vær forsiktig! batteriet er tungt og kan lett knuse tærne hvist du mister det, så ha på deg noen gode hansker så du får godt tak. Lenke til kommentar
sara19 Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 Supert! Da kan jeg gjøre det selv! Takk for hjelpa! Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 Du må også ha målene på batteriet, også må du passe på at + og - polene sitter riktig Letteste er å ta med batteriet/vognkortet.. Lenke til kommentar
sara19 Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 Står det på batteriet?? Å sånn ja- det står på vognkortet ja. Ja det bør jo jeg ta med meg. Skal forsøke i morgen- å se om jeg får igang bilen Savner bilen min Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 Holder muligens bare med reg.nummeret på bilen din, men hvis du tar med vognkort er du ganske sikker Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 13. mars 2006 Del Skrevet 13. mars 2006 Er du sikker på at det funker med nytt batteri da? I mange tilfeller er det elektroniske saker som stereo o.l. som trekker strøm konstant, da tar det ikke lange tiden før et nytt batteri er defekt også... Må spenning og gjennomførsel du, du får tak i multimetre hos Biltema, Clas Ohlson, osv. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 13. mars 2006 Del Skrevet 13. mars 2006 Når bilen er i gang skal du måle ca. 14V på batteriet. Måler du noe særlig lavere enn 12,6 - 13V så er nok dynamoen banana, og da hjelper det lite å bare skifte batteri. Men et nytt batteri kan du jo trygt lade opp med egen lader. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Vanlig ladespenning er vel 14.4 volt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå