Gå til innhold

Kjøp av "high-end" laptop!

edge

Anbefalte innlegg

Har fårhåpentligvis endel penger om ikke lenge og da har jeg planer om å kjøpe meg en såkalt "high-end" laptop. Valget står mellom:

Dell Inspiron 9400:

Intel Core Duo T2400 1.83GHz

XP-Pro

2GB Minne

100GB 7k2 HDD

Go7800

23 696,-

Inkl. mva, miljøgebyr og frakt

Acer Travelmate 8204WLMi

Intel Core Duo T2500 2Ghz

XP-Pro

2GB Minne

120GB Hdd

X1600

22 870,- +frakt

Netshop M570A

Intel Pentium M 2GHz "Sonoma"

XP-Pro

2GB OCZ PC4200

100GB Seagate 7k2 HDD

Clevo GeForce Go7800GTX

20668,-+frakt

Vil maskinen fra netshop henge etter siden den ikke er dualcore? Eventuelt vil det for meg være mulig å f.eks maile netshop å si at jeg vil ha en Core Duo istedet?

På forhånd takk! :)

Endret av Edge
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
er jo veldig stor forskjell på 17" og 15"....... den acerner det heftigste du får i 15", men når det kommer til grafikk er nok Go 7800 gtx og foretrekke.

5648626[/snapback]

Eh 15,4 mener du... stor forskjell på 15 og 15,4.

5648974[/snapback]

mente 15,4 og 17,1 tommers. dropa desimalene. var og tafset litt på en 17,1 tommer i går og den virker mye større enn 15

Lenke til kommentar

Jeg hadde uten tvil valgt Acer TravelMate 8204WLMi. Det må være den heftigste laptop'en på markedet nå, iallefall synes jeg det. Vurderer selv og kjøpe 8204WLMi eller evt. 8202WLMi snart, da jeg skal gå over til og bruke bærbar hele tiden, og kvitte meg med stasjonær PC (spiller ikke på PC).

17" blir for svært og drasse rundt på. Dell liker jeg ikke (altfor mye plastic fantastic for min del), etc. Den perfekte bærbare er jo MacBook Pro, men jeg liker Windows :)

Lenke til kommentar
Dell i9300/9400 er ganske solid. Dessuten er de fleste bærbare på markedet laget av plast, med noen få unntak. Dvs at alle er plastic fantastic.

5650707[/snapback]

Vel, jeg har hatt en Inspiron 6000, og jeg likte ikke det chassi'et. Og siden 9400 bruker samme chassi (bare i forstørret utgave) så hadde ikke det vært et alternativ for meg iallefall. Dessuten hadde jeg masse krøll med Dell'en + krøll med service avdelingen for bytte av skjerm osv (baklyset gikk, så tastaturet). Det er dessuten forskjell på plast. Noen bærbare som er laget i plast kan føles ganske solide, mens andre ikke så solide...

Lenke til kommentar

Dell'en kan du nok få billigere, ring dell og få et tilbud.

Design messig ville jeg gått for 8204, der får du også duo.

Men er spilling viktig for deg(les; viktigere enn multi-tasking), vil 570 gi mye høyere ytelese pga gtx skjermkortet.

Dell - billigst (med 7800 go og HVITE LISTER)

8204 - tøffest (men kun ati 1600)

570 - Best ytelse i spill (ikke duo)

Se link i sig for 3dmark05

dell m170 har ikke s-ata disk. Og den minner om "pimp my ride" UK, det var rett og slett vanskelig å se på.

Endret av DFLW
Lenke til kommentar

Gjentar spørsmål fra første post:

Vil maskinen fra netshop henge etter siden den ikke er dualcore? Eventuelt vil det for meg være mulig å f.eks maile netshop å si at jeg vil ha en Core Duo istedet?

5648269[/snapback]

Eller er det forskjellige sokkeler?

På forhånd takk :)

EDIT- Dell-XPS'en er utelukket fordi den er enda større en 9400+ at den har såvidt over en time batterilevetid bare(reiser av og til, så er kjekt å ha litt levetid) :)

Endret av Edge
Lenke til kommentar
Gjentar spørsmål fra første post:

5648269[/snapback]

Eller er det forskjellige sokkeler?

På forhånd takk :)

EDIT- Dell-XPS'en er utelukket fordi den er enda større en 9400+ at den har såvidt over en time batterilevetid bare(reiser av og til, så er kjekt å ha litt levetid) :)

5653099[/snapback]

Det er et helt annet hovedkort så du får ikke duo på den.

ATI Åsmund snakket om at netshop kom til å ta inn duo som 570, men det har ikke skjedd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...