Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

bmw 320d, "skurring" ved svinging

hobbis

Anbefalte innlegg

hei. har i det siste merket en slags "skurrelyd" når jeg svinger med bilen, men det er kun når jeg svinger til venstre, merker ikke noe når jeg vrir rattet til høyre.

høres nesten ut som at det ligger sand i rattstammen, på lyden altså selv om dette noe ikke er praktisk mulig,men er en sånn type lyd.

er 99 modell, og det er kun når jeg svinger og står stille, for eksempel skal parkere og vrir rattet til venstre.

noe som har en ide om hva det kan være og om kan være alvorlig eller noe som gir seg når kulda gir seg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det føles helt klart som at lyden kommer helt oppe fra rattet. ikke noen ulyder i hjul oppheng. det er ikke noen høy lyd, bare litt sånn akurat som en liten "skurrelyd".

jeg føler ikke det høres alvorlig ut, å så virker det som at man ikke kan merke noe når man har varmet bilen skikkelig opp.

noen ide da?

Lenke til kommentar
det føles helt klart som at lyden kommer helt oppe fra rattet. ikke noen ulyder i hjul oppheng. det er ikke noen høy lyd, bare litt sånn akurat som en liten "skurrelyd".

jeg føler ikke det høres alvorlig ut, å så virker det som at man ikke kan merke noe når man har varmet bilen skikkelig opp.

noen ide da?

5651840[/snapback]

Servoen som bråker kanskje.

Lenke til kommentar

jo det kan være du har helt rett i det, er det sånn at den strammes når en svinger en vei og slakkes den andre veien? er dette noe i tilfelle som en må inn på verksted og gjøre noe med, eller ikke noe å bry seg om?

er jo slik at den forsvinner liksom når har kjørt bilen varm og varmet den opp innvendig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...