hobbis Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 hei. har i det siste merket en slags "skurrelyd" når jeg svinger med bilen, men det er kun når jeg svinger til venstre, merker ikke noe når jeg vrir rattet til høyre. høres nesten ut som at det ligger sand i rattstammen, på lyden altså selv om dette noe ikke er praktisk mulig,men er en sånn type lyd. er 99 modell, og det er kun når jeg svinger og står stille, for eksempel skal parkere og vrir rattet til venstre. noe som har en ide om hva det kan være og om kan være alvorlig eller noe som gir seg når kulda gir seg? Lenke til kommentar
M.B. Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 Føler du lyden kommer helt oppe med rattet eller fra tannstang/hjuloppheng? Lenke til kommentar
hobbis Skrevet 23. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2006 det føles helt klart som at lyden kommer helt oppe fra rattet. ikke noen ulyder i hjul oppheng. det er ikke noen høy lyd, bare litt sånn akurat som en liten "skurrelyd". jeg føler ikke det høres alvorlig ut, å så virker det som at man ikke kan merke noe når man har varmet bilen skikkelig opp. noen ide da? Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 det føles helt klart som at lyden kommer helt oppe fra rattet. ikke noen ulyder i hjul oppheng. det er ikke noen høy lyd, bare litt sånn akurat som en liten "skurrelyd".jeg føler ikke det høres alvorlig ut, å så virker det som at man ikke kan merke noe når man har varmet bilen skikkelig opp. noen ide da? 5651840[/snapback] Servoen som bråker kanskje. Lenke til kommentar
M.B. Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 Det er ikke bare lyden av spiralen til airbagen du hører?Den lager jo mere lyd når den slakkes enn når den strammes.Det blir en lav plastikaktig skrapelyd.Den skal egentlig ikke komme,men det er ikke uvanlig. Lenke til kommentar
hobbis Skrevet 24. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2006 jo det kan være du har helt rett i det, er det sånn at den strammes når en svinger en vei og slakkes den andre veien? er dette noe i tilfelle som en må inn på verksted og gjøre noe med, eller ikke noe å bry seg om? er jo slik at den forsvinner liksom når har kjørt bilen varm og varmet den opp innvendig. Lenke til kommentar
M.B. Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 Hvis du har sportsrattet med 3 eker ville jeg ikke rotet med det hvis jeg var deg(vondt å få av.4 eker er skrudd).Du kan ikke ødlegge noe med å forsøke å spraye LITT glidemiddel inn mellom rattet og rattdekselet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå