Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

image map som endres dynamisk etter hvor muspeker er

Anbefalte innlegg

Det jeg vil ha er det tittelen sier. Å endre et bilde når musen er over et hvilken som helst del av bildet er greit, men hvordan gjøres dette når musen er over en spesiell del av bildet. Altså at onmouseover link b trigges en ny versjon b av imagemapen ( det vil si med samme egenskaper for alle de andre linkene men at ikonet for link b endret seg) Med andre ord skal det for brukeren se ut som det er et og samme bilde. Ved å kunne endre imagemapen dynamisk på denne måten vil egenskapene ved de ulike linkene komme mye bedre fram.

Lar dette seg gjøre "greit" i javascript?

"Greit" i anførselstegn fordi jeg ikke kan javascript, men med litt cut n' paste og forståelse av prinsippene går det jo an å gjøre litt. Har lett litt men de scriptene jeg har sett gjør ikke dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det jeg er ute etter skal utføre det samme som menyen på denne siden gjør: http://www.kkrolak.org/

Den menyen er imidlertid ikke noen ekte imagemap da den består av mange bilder som er satt sammen til å ligne et stort. Det kan bli litt vanskelig for meg ettersom jeg har et virkelig kart der punktene ikke ligger på rekke og rad på den samme måten.

Edit: Fikk det til ved å lage en "fake" imagemap. Kutte opp bildet og lage en tabell der man fyller bitene i korresponderende celler. Ikke akkurat gjort i en håndvending.

[ Denne Melding var redigert av: NuB på 2002-09-23 00:52 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...